بهمن نقیبی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به شرایط نامناسب آماده سازی و طبخ غذا در این فست فود اشاره کرد و افزود: در این واحد فرآورده های خام دامی در خارج از یخچال نگهداری می شد و از روغن های غیرمجاز جهت سرخ کردن فرآورده ها استفاده می شد.
وی با بیان اینکه پلمپ این رستوران با هدف تامین سلامت مردم صورت گرفت، اضافه کرد: متصدیان این واحد متخلف نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در هنگام آماده سازی و طبخ غذا نیز سهل انگاری داشتند.
مدیرکل دامپزشکی قزوین در ادامه از جلوگیری از فروش و عرضه ماهی حرام گوشت (کوسه ماهی) با عنوان شیر ماهی در بازار قزوین توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل در روز گذشته خبر داد و در ادامه از شهروندان خواست تا از تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از دستفروشان خودداری کنند.
این مسئول در ادامه از شهروندان خواست تا به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف،از خرید هرگونه فرآورده های خام دامی بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: مردم باید حتما از فرآورده هایی استفاده کنند که با نظارت دامپزشکی تهیه شده و مجوزهای این سازمان و مهر آن را داشته باشند، در غیر این صورت خارج از زنجیره نظارتی خرید بوده و مصرف آن موجب بروز بیماری های میکروبی،انگلی و بسیاری از مشکلات دیگر می شود.
وی در ادامه به اجرای طرح تشدید نظارت سازمان دامپزشکی در ایام نوروز بر عرضه،تولید و توزیع مواد غذایی و فرآورده های خام دامی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تضمین سلامت فرآورده های خام دامی از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پانزدهم فروردین 96 ادامه خواهد داشت.
نقیبی با اشاره به برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی همچون دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت،معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در پایان گفت: سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی 1512 دامپزشکی در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات احتمالی در چرخه تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی است.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 103 کاردان،19کارشناس و 6 کارشناس ارشد می باشد.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.