سرهنگ نصرالله بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه روز گذشته با رعایت قوانین رانندگی از سوی رانندگان خوشبختانه هیچ حادثه منجر به فوتی در این استان گزارش نشده است.
وی اظهارکرد: با توجه به بهبود وضعیت جوی هوا، پیش بینی می شود طی امروز و فردا شاهد افزایش حجم مسافرت ها از سوی مسافران نوروزی سایر استان های کشور به استان باشیم.
سرهنگ بیگلری اضافه کرد: به رانندگان توصیه می شود قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه 120 نسبت به وضعیت خلافی خودرو و یا نمره منفی احتمالی در گواهینامه خود اطلاع پیدا کنند.
به گفته وی، هر خودرویی که بیش از 10 میلیون ریال خلافی داشته باشد، پلیس نسبت به توقف آن اقدام کرده و در صورت کسب 30 نمره منفی، گواهینامه رانندگان خاطی به مدت سه ماه توقیف می شود.
رئیس پلیس راه استان قزوین، همچنین علت 70 درصد سوانح جاده ای را توجه نکردن به جلو، انحراف به چپ و خستگی رانندگان خواند و گفت: متاسفانه با وجود توصیه های مکرر پلیس مبنی بر استراحت 20 دقیقه ای پس از 2 ساعت رانندگی، این مهم از سوی رانندگان جدی گرفته نمی شود.
وی اضافه کرد: به رانندگان برای پرهیز از بروز سوانح جاده ای همواره توصیه شده تا ضمن اجتناب از توقف در حاشیه راه ها و آزاد راهها، برای استراحت و رفع خستگی در توقفگاه های جاده ای و یا شهرهای بین مسیر توقف کنند.
رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به حضور 87 تیم گشت پلیس و آماده باش 250 نیروی پلیس و استقرار 7 ایستگاه پلیس و 7 پاسگاه انتظامی در طول تعطیلات نوروزی برای ایجاد امنیت و رفاه حال مسافران در این استان، از شهروندان خواست تا در طول سفر با عوامل نیروی انتظامی مستقر در جاده ها همکاری داشته باشند.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه می باشد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و سایر راه های فرعی و روستایی است.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.