سید سعید شاهرخی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد افراد ثبت نام کننده برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین در مقایسه با دوره قبل 16 درصد افزایش دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: از نفرات ثبت نام کننده، پنج هزار و 12 نفر مرد و 319 نفر زن زن بوده اند که به لحاظ جنسیتی نسبت به دوره قبل به ترتیب ثبت نام مردان و زنان 15 و 42 درصد افزایش داشته است.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یاد آور شد: در روز پایانی ثبت نام، آمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در استان به یک هزار و 152 نفر و شورای اسلامی روستاها به چهار هزار و 179 نفر رسید که به ترتیب 25 و 14 درصد در مقایسه با دوره قبل افزایش دارد.
وی به سوابق عضویت در شوراها در بین افراد ثبت نام کننده نیز اشاره کرد و گفت: 858 نفر از داوطلبان نام نویسی کرده در استان سابقه عضویت در شوراهای اسلامی را دارند و چهار هزار و 473 نفر فاقد سابقه هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان گفت: جوان ترین ثبت نام کننده 25 سال سن و مسن ترین فرد نیز 83 سال سن داشته است.
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها که از 30 اسفند آغاز شده است، شب گذشته (6 فروردین) به پایان رسید.
نتایج صلاحیت نهایی افراد ثبت نام کرده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 17 اردیبهشت اعلام می شود.
استان قزوین دارای 706 حوزه شهری و روستایی واجد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا می باشد که از این تعداد 25 حوزه شهری و 681 حوزه نیز روستایی است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل هم زمان 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.
7389* 3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.