بهمن طاهرخانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل هیات های نطارت بر انتخابات شوراها در شهرستان های استان،افزود: فعالیت های هیات نظارت بر انتخابات شوراها بر اساس ماده 50قانون شوراها و دستورالعمل مربوط به آن آغاز می شود و پس از طی فرایند لازم، نتایج تایید صلاحیت داوطلبان به هیات اجرایی اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات استان وظیفه رسیدگی نهایی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی را برعهده دارد و از 10 تا 17 اردیبهشت امسال نظر قطعی خود را در این خصوص به مراجع ذیربط اعلام خواهد کرد.
طاهرخانی یادآور شد: هیات نظارت مرکزی مرکب از سه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی است که بر امور انتخابات نظارت خواهند داشت.
وی در ادامه به دست اندرکاران بررسی صلاحیت داوطلبان توصیه کرد: همه جریان ها،احزاب و گروه های سیاسی حق شرکت در انتخابات را داشته و همه مسئولان برگزاری انتخابات باید با رعایت مر قانون و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه با بی طرفی و بدون جانبداری عمل کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات شوراها، ادامه داد: براساس آخرین آمار تاکنون سه هزار و 750 نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند که این رقم بسیار امیدوار کننده بوده و نوید برگزاری یک انتخاباتی رقابتی و باشکوه را می دهد.
وی با اشاره به تمدید ساعت ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا در روز آخر مهلت نام نویسی تا ساعت 24 امروز، اظهار کرد: به همه افرادی که در خود توانایی و شایستگی لازم برای خدمت به مردم را در کسوت شورای شهر و روستا می می بینند، توصیه می کنیم برای مشارکت در انتخابات اقدام کنند.
طاهرخانی همچنین با بیان اینکه ثبت نام مردم در پنجمین دوره شهر و روستا با استقبال خوبی مواجه شده ولی در برخی از شهرها و روستاها حد نصاب لازم به دست نیامده است،افزود: امیدواریم در ساعات باقی مانده از زمان ثبت نام حد نصاب قانونی در تمامی شهرها و روستاهای استان به دست آید و مشکل خاصی را نیز در این خصوص شاهد نباشیم.
استان قزوین دارای 706 حوزه شهری و روستایی واجد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا می باشد که از این تعداد 25 حوزه شهری و 681 حوزه روستایی می باشد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.