علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در ایام نوروز به صورت 24ساعته مشغول گشت زنی و مراقبت از اراضی ملی و طبیعی هستند و با مشاهده هرگونه تخریب،تصرف و آتش سوزی اراضی منابع طبیعی با تخریب کنندگان عرصه ها مطابق قانون برخورد می کنند.
وی اظهار کرد: نوروز از جمله ایامی است که مردم بیش از هر زمان دیگری اوقات فراغت خود را در دامن طبیعت سپری می کنند و در این بین برخی درصدد تخریب منابع طبیعی و دست اندازی به انفال هستند.
این مسئول با تاکید بر اینکه یگان حفاظت در تعطیلات نوروزی حضور پر رنگی در عرصه های طبیعی دارد، خاطر نشان کرد: در این ایام اهتمام بیشتری برای نظارت و حفاظت از منابع طبیعی و برخورد با متخلفان و متصرفان وجود دارد و تیم ‌های گشت به طور شبانه روزی در آماده‌ باش کامل هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین، مردم را بهترین حامیان منابع طبیعی خواند و خاطر نشان کرد: مردم مانند سال های گذشته مشارکت و همکاری خوبی با منابع طبیعی دارند، به طوری که سالیانه چند هزار تلفن و گزارش مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی استان به یگان حفاظت مخابره می شود.
اسدالهی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، مراتب را به شماره 1540 گزارش دهند.
از مساحت 15هزار و 626 کیلومتر مربعی استان قزوین،9 هزار و 350 کیلومتر مربع مربوط به اراضی ملی می باشد که در محدوده 2 زیر حوزه به نام های شاهرود و شور قرار گرفته است.
60 درصد اراضی استان قزوین شامل اراضی ملی است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار آن شامل مراتع بوده که از نظر پوشش گیاهی در سه درجه خوب،متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و عمدتا در مناطق الموت و طارم قرار گرفته اند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.