حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این میان امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) بیشترین زائر را در بین اماکن زیارتی استان به خود اختصاص داده و امامزادگان اسماعیل و اباذر در جایگاه های بعدی قرار داشته اند.
وی از اسکان زائرین امامزاده های استان در این ایام خبر داد و خاطر نشان کرد: برخی از این اماکن مقدسه دارای میهمانسرا هستند که امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در آنها فراهم شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه ساخت اقامت سرای زائران دارای اهمیت ویژه ای در جذب گردشگر مذهبی است، اظهار کرد: در ایام نوروز امکانات اولیه برای پذیرایی از زائران در سطح امامزاده های شاخص استان قزوین فراهم بوده و در کنار این موضوع، تعدادی مبلغ نیز به منظور پاسخگویی به سوال های شرعی و مذهبی در بقاع متبرکه استان مستقر هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عادل در ادامه از برپایی خیمه های معرفت در سطح امامزاده های شاخص استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری برای کودکان و خردسالان و همچنین مسابقات قرانی برای زائران و ارائه خدمات مشاوره خانواده و امور مذهبی از جمله کارکردهای این خیمه ها هستند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان همزمان با سراسر کشور، شناساندن امامزادگان و معرفی اماکن متبرکه به گردشگران نوروزی و تلاش برای تبدیل این مکان ها به قطب های فرهنگی را از اهداف اجرای این طرح دانست.
استان قزوین دارای 254 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل امامزادگان علی (ع)، یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سید محمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء و امامزاده علی اصغر(ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص استان قزوین هستند.
7390* 3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.