به گزارش ایرنا،سید سعید شاهرخی در نشست خبری که عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد با اعلام آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان، افزود:تا پایان وقت اداری امروز تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در حوزه شهر و روستا به یک هزار نفر رسید که از این تعداد 270 نفر داوطلب عضویت در شورای شهرها و 730 نفر داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستاها هستند.
این مسئول اضافه کرد: از یک هزار داوطلب ثبت نام کننده،930 نفر مرد بوده اند که 230 تن از آنها برای عضویت در شورای اسلامی شهر و 700 نفر نیز برای عضویت در شورای روستاها داوطلب شده اند.
وی با بیان اینکه 70 زن نیز برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند،افزود: از این تعداد 40 تن برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و 30 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا ثبت نام کرده اند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه از بین ثبت نام کنندگان، 200 داوطلب قبل از آغاز رسمی نام نویسی، کار پیش ثبت نام خود را در دفترهای پیشخوان خدمات دولت با دریافت کد رهگیری به انجام رسانده اند،گفت: کم سن ترین داوطلب این دوره،بانوی 25 ساله برای عضویت در شورای اسلامی شهر و مسن ترین داوطلب نیز مرد 83 ساله برای عضویت در شورای اسلامی روستا هستند.
شاهرخی با بیان اینکه حضور داوطلبان در فرمانداری ها و بخشداری ها برای نام نویسی با وجود قرارگیری در نوروز بسیار چشمگیر بوده است، از علاقه مندان و داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.
این مسئول یادآور شد: آخرین روز ثبت نام برابر با ششم فروردین ماه 96 به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
وی اضافه کرد: پس از پایان زمان ثبت نام، اطلاعات داوطلبان به مراکز چهارگانه پلیس امنیت،اداره اطلاعات،ثبت احوال و مراجع قضائی و سپس هیات های اجرایی و نظارتی ارسال می شود و در نهایت 17 اردیبهشت اسامی نهایی برای رقابت و تبلیغات اعلام خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: در استان قزوین تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی اندیشیده است و در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات طبق جدول زمانی پیش بینی شده به سر می بریم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم را داشته باشیم.
انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان 29 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.