به گزارش ایرنا، فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست جذب سرمایه گذاری خارجی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش صادرات امسال از مرزها و هدف های تعیین شده عبور کردیم.
وی ادامه داد: باید در سال آینده با آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت، قدم های بیشتری را در رابطه با جذب سرمایه گذاری خارجی در استان شاهد باشیم.
استاندار قزوین تاکید کرد: در سال آینده باید برای جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در سال جاری در هر کجا با تمرکز و پیگیری جدی وارد عمل شدیم، موفق بوده و از هدف گذاری تعیین شده عبور کردیم و برای سال بعد نیز باید بهتر از امسال کار کنیم.
همتی با اشاره به رشد چشمگیر صدور پروانه های ساخت واحدهای تولیدی در استان در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید، ادامه داد: از سال 46 تا قبل از دولت یازدهم به طور مجموع، سه هزار و 600 پروانه ساخت و بهره برداری از واحدهای تولیدی در استان صادر شده است، درحالی که در سه سال گذشته نزدیک به یک هزار و 500 پروانه احداث واحدهای صنعتی در قزوین صادر شده که این نشان از انگیزه و امید به آینده در میان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دارد.
وی به آمار شغل های ایجاد شده در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: در اشتغالزایی از مرز 20 هزار شغل عبور کردیم و همچنین شاهد احیا و ساماندهی یک هزار و 50 واحد تولیدی نیز بودیم.
استاندار قزوین با اشاره به افزایش صادرات کالا به خارج از کشور در استان در سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: در 11 ماهه امسال، صادرات استان از مرز 630 میلیون دلار در سال عبور کرد.
وی افزود: آمارهای بیان شده، نشانه های خوبی برای آینده است و امیدواریم در سال جدید پیش رو در این راه، پرشتاب تر از قبل عمل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، اولویت مهم استان به شمار می رود و اقدام در این زمینه به عنوان یک ماموریت مهم به مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
منوچهر حبیبی با بیان اینکه باید بستر لازم به منظور جذب سرمایه گذاری در استان را فراهم آورد،افزود: دیپلماسی فعال دولت یازدهم، زمینه لازم را برای همکاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم آورده است و امیدواریم با تلاش بیشتر در این حوزه برای رونق اقتصادی و مهار بیکاری قدم های بیشتری برداریم.
وی با اشاره به ظرفیت های قزوین در بخش های مختلف اقتصادی، گفت: اگر همه ظرفیت های این بخش فعال شوند، قزوین به تنهایی قابلیت مدیریت کشور در بخش اقتصادی را خواهد داشت.
حبیبی اضافه کرد: راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان از کارهای قابل تحسین در سال جاری بود که نقش بسیار مهمی را در سرعت بخشیدن به امور مربوط به این حوزه داشت.
وی در پایان از خدمات دستگاه های اجرایی و مدیران بانک ها در تحقق اهداف تعیین شده در زمینه های مختلف اقتصادی قدردانی کرد.
ایجاد 21 هزار شغل جدید، افزایش صادرات کالا از 350 میلیون دلار در سال قبل به 630 میلیون دلار، اعطای تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 50 واحد صنعتی و کشاورزی و جذب 450 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از مهم ترین رویدادهای اقتصادی استان قزوین در سال 95 بوده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.