به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مریم بیدخام در دیدار با مشاور بانوان دستگاههای اجرایی شهرستان البرز ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن افزود: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای توانمندسازی بانوان، تحقق عدالت جنسیتی براساس شایسته سالاری و‌ ارتقای جایگاه بانوان دارد.
وی اظهارکرد: هر چه سطح دانش اجتماعی و سلامت بانوان ارتقا یابد، خود باوری، عزت نفس و تحکیم بنیان خانواده در جامعه تقویت می‌شود و پیامد این اتفاق مبارک، کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا هم با نهادهای حمایتی و هم سازمان‌های مردم‌ نهاد هماهنگی‌های خوبی ایجاد شده است.
بیدخام اضافه کرد: با راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف به دنبال رفع مسائل و مشکلات حوزه کودک استان با مشارکت دستگاه‌ها هستیم و در سال گذشته بیش از سی جلسه اتاق فکر با حضور کارشناسان مربوطه با محوریت کنوانسیون حقوق کودک‌ برگزار شده است .
وی با بیان اینکه بدون مشارکت بانوان نمی‌توان در مسیر تحقق اهداف کلی نظام بویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه گام‌های اساسی برداشت، گفت: نباید نقش زنان بویژه زنان روستایی و خانه‌دار که کارکردی پنهان در اقتصاد مقاومتی و تاثیرگذار در اقتصاد خانواده و جامعه ایفا می‌کنند، نادیده گرفت چرا که نادیده گرفتن آن اجحاف بزرگی در حق زنان و جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار است.
مشاور استاندار در امور بانوان با اشاره به ارتقای جایگاه بانوان در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: بی شک شرایط امروز کشور از گذشته بهتر و امید بخش تر است.
در پایان این نشست مشاورین بانوان دستگاههای اجرایی شهرستان البرز مطالبات خود را بیان کرده و خواستار پیگیری آنها توسط مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شدند.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
خبرنگار: نسرین رحیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.