به گزارش ایرنا، علی فرخزاد بعدازظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه افزود: در سه سال گذشته با وجود کاهش درآمدهای دولت، خدمات متنوع و زیادی در بخش های عمرانی به مردم ارائه شده است که باید از سوی مدیران دستگاه های مختلف بیشتر به آن پرداخته شود.
وی اظهار کرد: 700 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استان در بخش روستایی و 2 هزار و 500 میلیارد ریال نیز در بخش شهری هزینه می شود که این آمار و ارقام نشان دهنده حجم وسیع خدمات و طرح های عمرانی است.
فرخزاد در ادامه به بودجه شهرداری های استان و نقش آن در تامین نیازهای شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی مردم اشاره کرد و گفت: اعتبار عمرانی 26 شهرداری استان قزوین، هفت هزار و 500 میلیارد ریال است که 2 هزار میلیارد ریال آن از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.
وی در ادامه به طرح های عمرانی و زیرساختی در دست اقدام توسط دولت با مشارکت مردم در استان اشاره کرد و افزود: احداث یک هزار نیروگاه مقیاس کوچک خانگی با ظرفیت های پنج مگاواتی برای کمک به مددجویان کمیته امداد امام (ره) از جمله این طرح ها است که نقش مهمی در توانمندسازی خانوارهای نیازمند روستایی به همراه خواهد داشت.
این مسئول افزود: تجهیز 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به روش های نوین آبیاری و ایجاد شهرک های گلخانه ای به میزان یک هزار هکتار که تا 80 درصد بهره وری از آب و خاک را ارتقا می بخشد از دیگر طرح های زیرساختی استان است که مردم قزوین تاثیر آنها را در آینده نزدیک لمس خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت های عمرانی استان در حوزه مقابله با بیابان زدایی است، افزود: بر همین اساس عملیات بیابان زدایی در پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان آبیک و بوئین زهرا آغاز شده و در دست پیگیری قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به بحران کم آبی در استان،گفت: در قالب برنامه های کوتاه مدت، آبرسانی به شهرهای محمدیه، ناحیه شهری مهرگان و قزوین با 200 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری اجرایی شده است و در بلند مدت نیز شاهد انتقال 60 میلیون متر مکعب آب شرب سد طالقان به شهرها و روستاهای استان را خواهیم داشت.
فرخزاد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ساماندهی زباله های خانگی، صنعتی و پزشکی در استان ظرف سال های اخیر، گفت: در این زمینه مجتمع 100 هکتاری محمدآباد تجهیز شده و در جمع آوری زباله های عفونی در کشور پیشتاز هستیم.
وی همچنین با اشاره به توسعه خطوط ریلی استان در دولت تدبیر و امید، گفت: راه آهن قزوین-تهران تا اردیبهشت سال آینده 2خطه خواهد شد و همچنین 2خطه کردن راه آهن قزوین-زنجان و اجرای خط آهن قزوین-رشت نیز در مراحل نهایی کار قرار دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: ساخت راه اصلی قزوین-تنکابن و قزوین-کلاچای که کمک به تسریع در اجرای آنها در قالب مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان گنجانده شده است نیز در حال انجام است.
وی در ادامه با بیان اینکه امسال 500 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه های روستایی تخصیص یافته است، افزود: در زمینه آسفالت روستاها از محل مالیات بر ارزش افزوده ظرف سه سال گذشته به میزان 12 سال گذشته کار صورت گرفته و امیدوایم این روند تا آسفالت تمامی معابر خاکی روستایی تداوم یابد.
فرخزاد همچنین با اشاره به میزان پیشرفت عملیات اجرایی سدهای در دست ساخت استان، افزود: میزان پیشرفت ساخت سد نهب تاکستان با توجه به تخصیص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری از 15 درصد به 73 درصد افزایش یافته و همچنین پیشرفت احداث سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا نیز از پنج درصد به 28 درصد رسیده است.
وی به عملیات گازرسانی در استان در دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و ادامه داد: 137 روستای استان در دولت یازدهم از نعمت گاز بهره مند شده اند و گازرسانی به 139 روستای دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد و 80 درصد جمعیت روستاهای استان نیز هم اکنون از نعمت گاز بهره مند هستند.
فرخزاد افزود: در این مدت همچنین 605 روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند و در 2 هفته اخیر با اجرای طرح نهضت هر دهیار یک کارگزار، آمار بیمه شدگان روستایی و عشایر استان در بیمه اجتماعی روستائیان از 27 هزار خانوار به 32 هزار خانوار افزایش یافته است.
وی به فعالیت های صورت گرفته برای کاهش سوانح جاده ای اشاره کرد و ادامه داد: با فعالیت های صورت گرفته، در سه سال گذشته تلفات جاده ای در سطح استان 10 درصد کاهش داده یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به تصویب افزایش تخت های بیمارستانی استان در سفر رئیس جمهوری، در پایان گفت: در دهه مبارک فجر کلنگ احداث بیمارستان 700 تخت خوابی در شهر قزوین به زمین زده شد و برنامه ریزی برای ساخت بیمارستان یک هزار تخت خوابی با عنوان طرح گردشگر درمانی نیز توسط بخش خصوصی در 10 هکتار زمین با 45 هزار متر مربع فضا نیز در حال انجام است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.