به گزارش ایرنا،فریدون همتی روز یکشنبه در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان که با حضور وزیر نیرو و در حاشیه افتتاح طرح توسعه نیروگاه بادی کهک برگزار شد، افزود: این نیروگاه در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در حال احداث است.
استاندار قزوین ادامه داد: نهضت بزرگی در حوزه انرژی های نو و پاک در استان قزوین ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: احداث و بهره برداری از طرح های نیروگاهی در حوزه انرژی های نو در مسیر اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت قرار دارد و در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری طرح های بیشتری از این دست خواهیم بود.
استاندار قزوین ادامه داد: باید از مهندسان و صنعتگران داخلی تقدیر کرد که با مهندسی معکوس، فناوری های خارجی را به صنعت بومی و با مزیت های افزون بر نمونه اول تبدیل می کنند و مسیر کشور را به سوی رشد و تعالی هموار می سازند.
وی در پایان با اشاره به لزوم تقویت پیوند بین دانشگاه با صنعت و کشاورزی،گفت: در سال های اخیر جریان امیدوار کننده ای در دانشگاه و بخش صنعت و کشاورزی در قالب طرح های دانش بنیان به وجود آمده و آینده روشنی را برای کشور ترسیم کرده است.
در جریان سفر وزیر نیرو به استان قزوین نیروگاه بادی 55 مگاواتی در کهک استان قزوین به بهره برداری رسید و همچنین کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی 2 مگاواتی به زمین زده شد.
نیروگاه بادی کهک که پیش از این با 20 مگاوات مورد بهره برداری قرار گرفته بود و در طرح توسعه نیز 30 مگاوات به ظرفیت آن افزوده شد، با سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسط گروه مپنا در استان قزوین احداث شده است.
ظرفیت این نیروگاه در مراحل بعدی به 100 مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.
شهرستان تاکستان به مرکزیت تاکستان در غرب استان قزوین قرار دارد.
تاکنون مجوز راه اندازی و تولید یک هزار و 900 مگاوات برق در قالب نیروگاه های بادی و خورشیدی به بخش خصوصی در استان قزوین واگذار شده است.
به گفته مسئولان استانی، در قزوین ظرفیت و توان سرمایه گذاری برای راه اندازی چهار هزار مگاوات برق از انرژی های نو و پاک مانند بادی و خورشیدی وجود دارد.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.