به گزارش ایرنا، ابوالفضل معصوفی فر بعدازظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: رسانه ملی در مرکز و همچنین استان ها در مناسبت های ویژه از قبیل نوروز،ماه مبارک رمضان، دهه محرم، هفته بسیج و دفاع مقدس و هفته دولت تلاش می کند تا حضور فعال و موثری در میان مردم داشته باشد.
وی در ادامه گفت: ایام نوروز را فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های ایرانی و اسلامی می دانیم و به همین دلیل بخش مهمی از تمرکز خود را در تولید و پخش برنامه ها روی این محور قرار داده ایم.
معصومی فر به سیاست های این رسانه در نوروز نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد نشاط و امید بخشی به جامعه، ترویج فرهنگ کار و آگاهی بخشی در خصوص آداب و رسوم، صله رحم و کمک به نیازمندان، معرفی ظرفیت های گردشگری، اطلاع رسانی گسترده در رابطه با نیازهای مسافران نوروزی در خصوص آب و هوا،راه ها و دستگاه های خدمات رسان و ارایه نکات ایمنی از جمله سیاست های صدا و سیما در این ایام است.
معصومی فر با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال،افزود: در این روز بهترین برنامه های تفریحی و سرگرمی را تدارک دیده ایم و پیام های آموزنده و هشدارهای لازم را نیز ارائه می کنیم تا شاهد کم ترین خسارت مالی و جانی برای هم استانی ها باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با توجه به اینکه در سال جاری تعطیلات عید نوروز نسبت به سال گذشته زودتر آغاز می شود، از 24 اسفند تا 17 فروردین برای تعطیلات نوروز برنامه ریزی کرده ایم.
معصوفی فر با بیان اینکه آئین نوروز به ثبت جهانی رسیده و چندین کشور آنرا گرامی می دارند، افزود: با توجه به این که نوروز بزرگترین جشن ملی ما به حساب می آید، تلاش داریم تا مراسم های مربوط به این آئین بزرگ و اصیل را در برنامه های تلویزیونی به خوبی منعکس کنیم.
وی با بیان اینکه در برنامه های نوروزی تلاش داریم تا بیشتر در میان مردم حضور پیدا کنیم،افزود: توجه به مناسبت های ایام نوروز از قبیل 12 فروردین که مصادف با شهادت امام هادی(ع) و روز جمهوری اسلامی است و همچنین 13 فروردین روز طبیعت را در دستور کار داریم و ویژه برنامه های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته ایم.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: در حوزه سیما با 30 عنوان برنامه تولیدی و تامینی به استقبال ایام نوروز خواهیم رفت که از جمله این برنامه ها می توان به ویژه برنامه نوبهار، بهار آمد، مسابقه زنده تلفنی، نمایش طنز تولیدی مرکز، نوای مینودری،ویژه برنامه کودک،مجموعه طنز نسیم قزوین،مستند قزوین و گزیده ای از برنامه های روستا با عنوان یک جای خوب اشاره کرد.
وی به برنامه های تامینی حوزه سیما در این ایام نیز اشاره کرد و ادامه داد: سریال «ما فرشته نیستیم» و «ساختمان پدر»، طنز شکرآباد،پویانمایی سینمایی کودک،مستند «من نباید زنده باشم» و «دریاها و اقیانوس ها» و مستند شگفتی ها از جمله برنامه های تامینی این مرکز هستند که در کنار آنها میان برنامه های مختلف از قبیل شوق زندگی،مکث،حرکت و برکت و ارتباط با کاروان راهیان نور پخش خواهند شد.
وی به برنامه های رادیو قزوین در این ایام نیز اشاره کرد و گفت:51 عنوان برنامه برای نوروز 96 در حوزه صدای استان آماده پخش هستند که از مهم ترین برنامه های تولیدی آن می توان به ویژه برنامه یاس نو، ویژه برنامه آب و آیینه،صدای بهار،عصرانه گلباران،نمایش ورثه خان بابا،برنامه سفرنامه، دلنوازان و برنامه ترکیبی روبه فردا و در مسیر روشنی اشاره کرد.
این مسئول افزود: همچنین برنامه هایی با عناوین مشاهیر،پهنه مینودری،گنجینه، خندانک،آوای دل،فرهنگ مردم،گلگشت،قند پارسی،قند و عسل،مشاعره،یادمان نرود،پرسمان خانواده،قصه شب،گلستان حکمت،شنیدنی های تاریخ و دورهمی از جمله دیگر برنامه های تامینی این حوزه برای نوروز هستند.
وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های ایجاد شده در بخش صدا راه اندازی رادیو نما است که به مخاطبان این امکان را می دهد که با گیرنده های دیجیتال صوت و تصویر برنامه را نیز دریافت کنند و تلاش می کنیم صفحه این رادیو را در این ایام با تولید محتوا و دریافت عکس های ارسالی تقویت کنیم.
وی در ادامه یادآور شد: در حوزه سیما ظرف سال جاری، 85 عنوان برنامه با 2 هزار و 486 ساعت تولید شده است.
معصومی فر افزود: بخشی از این برنامه ها پوشش رویدادهای تقویمی از قبیل ایام دهه محرم بوده است.
وی ادامه داد: صداوسیمای مرکز قزوین همچنین توفیق یافت، چهار هزار دقیقه در یک هفته منتهی به اربعین برنامه زنده ویژه اربعین را در کربلا برای اولین بار در شبکه های استانی تولید کند.
معصومی فر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه صدا نیز ظرف سال جاری 109 عنوان برنامه رادیویی مشتمل بر پنج هزار و 113 برنامه در قالب سه هزار و 713 ساعت تولید صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: در حوزه موسیقایی نیز چهار قطعه موسیقی مربوط به این مرکز به تائید تهران رسیده و تولید 6 برنامه دیگر نیز در مرحله اقدام قرار دارد و باید اذعان کرد که تولید 10 قطعه موسیقایی در مرکز استان یک موفقیت و رکورد برای استان به شمار می رود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.