سعید پاینورد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این مسابقات صبح امروز در 2 حوزه هنرستان شهید چمران ویژه شرکت کنندگان پسر و هنرستان الزهرا (س) ویژه شرکت کنندگان دختر برگزار شد و در آن 178هنرجوی برگزیده سال سوم هنرستان های فنی حرفه ای و 143هنرجوی کاردانش با یکدیگر رقابت کردند.
وی، رشته های مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای را 24 رشته و مسابقات علمی کاربردی کاردانش را نیز 13رشته مهارتی در زمینه صنعت، 9رشته مهارتی در زمینه خدمات و 2 رشته مهارتی در زمینه کشاورزی اعلام کرد و افزود: این تعداد هنرجو ،منتخبان رقابت های تئوریک هستند که با شرکت 651 نفر در 25بهمن ماه امسال برگزار شده بود.
پاینورد ادامه داد: 6 تن از هنرجویان برتر هر رشته فنی و حرفه ای و 4 تن از هنرجویان برتر هر رشته مهارتی کاردانش این رقابت های علمی، جهت شرکت در مرحله کشوری مسابقات که فروردین ماه سال 96 در استان های مرکزی و آذربایجان غربی برگزار می شود، حضور پیدا خواهند کرد.
وی،ارتقای سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و ارزیابی کیفیت ارائه آموزش های تخصصی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد و گفت: برگزاری مسابقات علمی و عملی موجب ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان می شود.
استان قزوین دارای 105هنرستان با 6هزار و 189هنرجوی کاردانش و 4هزار و 25هنرجوی فنی و حرفه ای است که این تعداد، 40.4درصد کل دانش آموزان متوسطه دوره دوم استان را تشکیل می دهند.
استان قزوین پیش از این میزبان دوازدهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور بود که در آن رقابت ها رتبه پنجم را کسب کرد.
این استان همچنین رتبه سوم در توسعه کمی هنرستان های کشور، رتبه دوم در قبولی آزمون های ورود به آموزشکده های فنی و رتبه چهارم در جشنواره های هنری کشور را دارد.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.