به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در آئین آغاز به کار این کنگره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تلاش کرده تا گام های بلندی را برای ارتقای علمی کشور بردارد.
مرتضی موسی خانی افزود: هم اکنون 46 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در این دانشگاه ایده های علمی به عمل تبدیل شده و در همین زمینه ساخت محصولات دانش بنیان را توسط دانشجویان خود شاهد بوده ایم، اظهار کرد: خودروی برقی این دانشگاه اکنون در حال تجاری سازی است و به زودی با طی کردن مراحل شماره گذاری، وارد بازار خواهد شد.
دبیر پنجمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران نیز در ادامه با ارائه گزارشی از روند ثبت نام و پذیرش مقالات در این برنامه علمی، گفت: برای این کنگره 190 مقاله به زبان های انگلیسی و فارسی دریافت شد که 90 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
دکتر احمد فخاریان افزود: تلاش کردیم در بخش داوری نیز عدالت را کاملا رعایت کرده و برای هر مقاله 2 داوری انجام شود که در صورت تضاد آرا، داوری سوم هم صورت گرفت و باید اذعان کرد فرآیند داوری این کنگره شفاف و عادلانه بود.
فخاریان در پایان افزود: برگزاری نشست های تخصصیِ ارائه مقالات، کارگاه های آموزشی در حوزه سیستم های فازی و هوشمند و میزگردهای تخصصی با حضور استادان برجسته از دانشگاه های معتبر کشور از نقاط بارز این کنگره خواهد بود که فرصت خوبی به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها فراهم می آورد.
بازدید از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مانند مجموعه مرکز فناوری و نوآوری های پیشرفته سینتک و مرکز رشد واحدهای فناور با حضور استادان و شرکت کنندگان، از دیگر برنامه های این کنگره به شمار می رود.
این کنگره تا پنجشنبه نوزدهم اسفند ماه جاری ادامه دارد.
کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران با هدف ارتقای دانش،ایجاد فضای مناسب به منظور گردهمایی دانشمندان، محققان، کارآفرینان، کارشناسان صنعتی و دانشجویان در حوزه‎های مختلف شامل ریاضیات و آنالیز فازی، جبر فازی، توپولوژی و هندسه فازی، آنالیز عددی و محاسبات علمی فازی، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی فازی، تحقیق در عملیات، بهینه سازی و تصمیم گیری در محیط های فازی در حال برگزاری است.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.