محمد علی حضرتی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این عملیات بخشی از ضلع شرقی ورودی بنای تاریخی راسته قیصریه که هفته گذشته بر اثر فرسودگی و بارش برف دچار تخریب شده بود،مورد ترمیم قرار گرفته و استحکام بخشی می شود.
وی اظهار کرد: بازسازی و مرمت راسته قیصریه قزوین به عنوان یکی از بناهای تاریخی مهم استان در دستور کار قرار دارد.
این مسئول گفت: طرح کلی مرمت و بازسازی راسته قیصریه قزوین به کمیته فنی این مجموعه ارائه شده که پس از تصویب با مشارکت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل فنی استانداری به عنوان هماهنگ کننده و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مرحله اجرا در خواهد آمد.
قیصریه یکی از بخش های مجموعه بازار تاریخی قزوین و یکی از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه عظیم است که در دوره‌ صفویه بنا شده و از اماکن معروف تجاری از دوران احداث تاکنون به شمار می رود و همچنین از معماری زیبا و اصیلی نیز برخوردار است.
راسته قیصریه که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می ‌باشد که در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.
قزوین به همراه تبریز و اصفهان یکی از سه پایتخت ایران در دوره صفوی بوده است و خیلی از آثار تاریخی این شهر مربوط به این دوران است.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.