به گزارش ایرنا، فریدون همتی ظهر یکشنبه در آئین روز درختکاری که در بوستان ریحانه قزوین برگزار شد، افزود:حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از لحاظ عقلی،شرعی و قانونی یک موضوع مهم و ضروری است که باید همگان به آن توجه داشته باشند.
استاندار قزوین ادامه داد:سلامت جامعه در گرو سلامت محیط زیست است و باید این مهم را وظیفه ذاتی خود بدانیم.
همتی با بیان اینکه دخل و تصرف های نامتعارف بشر در طبیعت به نابودی محیط زیست منجر می شود،اظهار کرد: باید با کاشت نهال و توسعه فضای سبز از این تهدید جلوگیری کنیم.
وی در پایان افزود:به همان میزان که به سلامت خود در جامعه ارزش قائل هستیم باید به طبیعت نیز احترام بگذاریم و برای حفظ آن تلاش کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین نیز در این مراسم گفت:با چندین چالش مهم در حوزه منابع طبیعی در کشور و استان مواجه هستیم که یکی از آنها بیابان زایی می باشد که برای مقابله با آن برنامه ریزی های زیادی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
علی اکبر اسداللهی ادامه داد:در سفر رئیس جمهوری به قزوین 70 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با بیابان زایی تخصیص یافته که نویدهای تازه ای در این زمینه به وجود آورده است.
15 تا 21 اسفند ماه هفته منابع طبیعی است که با روز درختکاری آغاز می شود.
استان قزوین دارای 900هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان 850هزار هکتار مرتع و 28هزار هکتار جنگل است و سایر نیز بیابان می باشد.
6101 * 3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.