به گزارش ایرنا، شهیده شاخص رقیه رضایی جوان ترین شهید حج خونین سال 1366 بود که در سن 22 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با خانواده این شهیده گفت: شهیده رضایی الگویی شایسته برای بانوان به شمار می روند و چنین شهدایی باید در جهان اسلام نیز به عنوان الگو مطرح شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی ادامه داد: براساس گفته های خانواده این شهیده، وی با تکیه بر تعالیم قرآن، شب ها به راز و نیاز با درگاه الهی مشغول بود و روزها نیز در کنار پرداختن به امور عادی زندگی به فعالیت های دینی می پرداخت.
استاندار قزوین نیز در دیدار با خانواده این شهیده گفت:باید خانواده هایی که چنین فرزندانی با روحیه متعالی و صاحب درجات عرفانی پرورش می دهند را بیشتر مورد توجه قرار داد و به جامعه معرفی کرد.
فریدون همتی یاد و خاطره شهیده رضایی را گرامی داشت و ادامه داد:جای تحسین دارد فردی با این سن و سال اندک هدف اصلی خود را ارتقای معنوی قرار می دهد و سرانجام در این راه به فیض شهادت نائل می آید.
وی ادامه داد:با توجه به زندگانی این شهیده بزرگوار مشخص می شود، نیروی عظیمی از ابتدا درون ایشان نهفته بوده و جسم قفس وار وی تاب نگهداری روح بلند ایشان را نداشته است.
استاندار قزوین در پایان افزود:شهیدان سرمایه های معنوی جامعه هستند و امیدواریم بتوانیم رهروان خوبی برای این شهیدان در جامعه باشیم.
همسر شهیده رضایی نیز در این دیدار گفت:وی از روح بسیار بلندی برخوردار بود و جسم کوچکش تاب تحمل عظمت روحی وی را نداشت.
ابوالفضل معصومی فر ادامه داد: وی در هنگام شهادت 22 سال بیشتر نداشت ولی درک از عمیقی نسبت به زندگی برخوردار بود و بیشتر از سن خود می فهمید.
وی ادامه داد:این شهیده بزرگوار با وجود آن که تمامی زمینه ها برای توجه وی به زندگی مادی فراهم بود به زندگانی مادی پشت پا زد و راه پرورش معنوی و شهادت را برگزید.
استان قزوین سه هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.