به گزارش ایرنا، اعضای اتاق صنایع استانبول در این بازدید با زیرساخت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در این 2 شهرک صنعتی آشنا شدند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در حاشیه این بازدید گفت: اعضای اتاق صنایع استانبول به منظور بررسی برای راه اندازی یک شهرک تخصصی صنعتی در یکی از شهرک های صنعتی کشور به ایران سفر کرده اند.
حمیدرضا خانپور افزود: این اعضا از بین 600 شهرک صنعتی پیشنهاد شده در کشور، 6 شهرک را برای بازدید و بررسی انتخاب کرده اند که شهرک های خرمدشت و حکیمیه جزو آنها هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: این هیات ترکیه ای متقاضی دریافت زمین برای ساخت شهرک صنعتی در یکی از استان های قزوین، زنجان و یا مرکزی هستند.
وی با بیان اینکه اعضای اتاق صنایع استانبول در ادامه سفر خود به ایران از چهار شهرک صنعتی در استان های زنجان و مرکزی نیز بازدید می کنند، اظهار کرد: اعضای این اتاق پس از این بازدیدها به بررسی های لازم به منظور ایجاد یک شهرک صنعتی با سرمایه گداری صنعتگران ترکیه ای در ایران می پردازند.
شهرک صنعتی خرمدشت با برخورداری از 2 هزار هکتار زمین، بزرگترین شهرک صنعتی کشور به لحاظ مساحت به شمار می رود و در شهرستان تاکستان در غرب استان قزوین قرار دارد.
شهرک صنعتی حکیمیه نیز با 400 هکتار مساحت در شهرستان بوئین زهرا واقع در جنوب استان قزوین قرار دارد.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که در آنها حدود 750 واحد تولیدی بهره بردار مستقر هستند.
در این شهرک ها و نواحی صنعتی تاکنون 265 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.
پس از برجام هیات های خارجی زیادی به قزوین سفر کرده اند که حاصل آن جذب 398 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان بوده است.
به گفته مسئولان استانی، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته خارجی در دوران پسابرجام در قزوین از مجموع سرمایه گذاری های صورت گرفته در این استان قبل از برجام بیشتر است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.