به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر چهارشنبه در آئین سوگواری شهادت حضرت فاطمه مرضیه (س) که از سوی اداره کل کتابخانه ها و با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این مناسبت،افزود:زنان باید صبر، اخلاق و پارسایی را از این حصرت بیاموزند و در همه ابعاد، زندگی زهرایی داشته باشند.
وی تصریح کرد: زنان باید با الگو قرار دادن شخصیت هایی همچون حضرت زهرا(س) برای بر عهده گرفتن عرصه های مختلف در جامعه آمادگی داشته باشند.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل و الگویی تمام عیار برای بانوان ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان است،تصریح کرد:این بانوی بزرگوار نه تنها الگویی برای زنان به شمار می رود، بلکه شخصیتی کامل و فراتر از جنسیت،قومیت و زمان و مکان بوده و هر انسان با تاسی به رفتار و منش الهی ایشان، می تواند به فضایل اخلاقی فراوانی دست پیدا کند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه اسلام به زنان هویت بخشید،ادامه داد: عزت و کرامت انسانی بزرگ‌ترین موهبتی است که درخشش نور اسلام در آسمان تاریک جاهلیت برای جامعه زنان به ارمغان آورد و شخصیت و منزلت فراموش شده این قشر را احیا نمود.
بیدخام با بیان اینکه زن در دوره جاهلیت هیچ هویتی نداشت و دختران تازه متولد شده زنده به گور می شدند،افزود:پیامبر گرامی اسلام (ص) احیاگر شخصیت بانوان بود و پس از آن نیز امام خمینی(ره) بعد از قرن ها این حرکت را تکرار کرد.
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین در پایان گفت:نگاه امام راحل به شخصیت زن به دور از رویکردهای غرب گرایانه به این قشر و همچنین به دور از نگاه های متحجرانه بود و ایشان عقیده داشتند در سایه عفاف و حجاب و رعایت ارزش های اسلامی زنان می توانند در عرصه های اجتماعی حضور داشته باشند.
حضرت فاطمه زهرا (س) دخت نبی گرامی اسلام (ص) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.