به گزارش روز چهارشنبه ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی رمضانی در نشست مطبوعاتی در جمع رسانه های استان که به مناسبت بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، افزود: کانون های مساجد در سال 71 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی تاسیس شد.
وی ادامه داد: در قزوین هم بعد از استان شدن، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان شکل گرفت و از 151 مورد در سال 89 اکنون به 325 کانون فرهنگی و هنری دارای مجوز از تهران رسیده ایم.
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه کانون های مساجد مراکزی مردمی، شناسنامه دار، دارای اساسنامه، مجوز، شماره حساب و کد رهگیری هستند، گفت: از مجموع کانون های مساجد استان قزوین 19 مورد تخصصی، 13 کانون مصلا، 5 مورد دانشگاهی، چهار خانه دیجیتال، 38 خانه نور، چهار کانون در زندان و چهار کانون در ارتش و 118 کتابخانه داریم.
وی با اشاره به فعالیت های این کانون ها در استان قزوین، تاکید کرد: کانون های مساجد براساس فعالیت ها و نوع عملکرد خود به درجه های مختلفی تقسیم شده به گونه ای که در حال حاضر 25 درصد آنها درجه یک و 50 درصد آنها نیز درجه دو می باشند.

**** اجرای طرح سبک زندگی اسلامی در 50 کانون
وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد برای ترویج سبک زندگی اسلامی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، اضافه کرد: از اینرو باید جامعه را به سمتی ببریم که مسجد محل تقویت تقوای الهی و نشر فرهنگ اسلامی باشد و همانطور که در صدر اسلام مسجد محور توسعه بود باید امروز نیز مساجد محور توسعه تقوای الهی و ارزش ها باشند.
حجت ااسلام رمضانی افزود: برنامه های ما در بخش های مختلف آموزش و پژوهش، فرهنگی و هنری، توسعه و برنامه ریزی و واحد خواهران اجرایی می شود که برگزاری اردوی 2 روزه قم و جمکران ویژه مدیران کانون های استان به تعداد 80 نفر، برگزاری طرح قرآنی 1450 در بیش از 28 کانون با 470 برگزیده از جمله برنامه های این در یکسال می باشد.
وی افزود: همچنین تهیه کتاب آیه های غدیر و همکاری در اجرای مسابقه کتابخوانی هفته ولایت، اعزام مدیران کانون ها به اردوی اندیشه های آسمانی، بازدید از کانون های مختلف، ساماندهی و جابجایی مراکز خانه های نور در 38 کانون استان و تهیه تفاهم نامه قرآنی ویژه خانه های نور برای نخستین بار در کشور امسال اجرا شده است.
*** بیش از 4 میلیارد ریال به کانون های مساجد کمک مالی شده است
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین در خصوص تخصیص اعتبار به کانون های مساجد گفت: امسال چهار میلیارد و 820 میلیون ریال به کانون های مساجد کمک مالی شده که از این میزان 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در حمایت از کانون های فعال و 670 میلیون ریال هم در قالب حمایت از کانون های جدیدالتاسیس پرداخت شده است.
18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.