به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، افزود: گوشت مرغ روزانه بین 20 الی 30 تن در بازار توزیع خواهد شد و برای توزیع گوشت قرمز منجمد با قیمت 225 هزار ریال نیز آمادگی لازم وجود دارد.
وی با بیان اینکه بازار در مرحله ورود به شب عید قرار دارد، گفت: نظارت ها باید پر رنگ تر شده و گزارش ها از وضعیت بازار به روز و لحظه ای باشد تا تصمیمات لازم برای کنترل آن اتخاذ شود.
حبیبی، رویکرد فعلی ستاد تنظیم بازار استان را رصد بازار، ارزیابی کمبودها و قیمت گذاری مناسب کالاها توصیف و تصریح کرد: کمیته قیمت گذاری میوه شب عید با حضور نمایندگان استانداری و دستگاه های متولی از امروز تشکیل شده و به زودی نرخ پرتقال و سیب توزیعی شب عید نیز به مردم اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به اصناف و اتحادیه ها اطمینان داریم و دخالتی در بازار نخواهیم داشت، افزود: با این حال نظارت بر قیمت کالاها باید به طور ویژه در ایام پایانی سال صورت گیرد تا فشاری بر مردم وارد نشود.
معاون استاندار قزوین گفت: برای کنترل بازار شب عید، ذخیره سازی مناسب میوه، گوشت و سایر اقلام مثل برنج و شکر انجام شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 2 هزار تن پرتقال و 500 تن سیب ذخیره سازی شده که طی روزهای آینده توزیع آن در نمایشگاه های بهاره که از سیزدهم اسفند آغاز می شود، انجام خواهد شد.
به گفته حبیبی، برای توزیع میوه به غیر از نمایشگاه، غرفه هایی نیز در سطح استان راه اندازی خواهد شد که مکان های توزیع توسط کمیته ویژه به زودی اعلام می شود.
معاون اقتصادی استاندار عنوان داشت: فرمانداران نسبت به فعال سازی ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان اقدام کنند تا خللی در بازار ایجاد نشود.
حبیبی در پایان از تعاونی های مصرف ادارات و فروشگاه های زنجیره ای در سطح استان خواست برای تحویل و توزیع اقلام اعلام شده به سازمان های متولی اقدام کنند.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.