به گزارش ایرنا، فریدون همتی پنجشنبه شب در همایش بزرگداشت شصت و چهارمین سالگرد استقلال کانون های وکلای دادگستری و روز وکیل که با حضور وکلای قزوینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)برگزار شد، افزود:به هر میزان که ملت ما به حقوق خود آشنا باشند، اداره جامعه راحت تر و آن جامعه پیشروتر می شود.
وی ادامه داد: در چنین جامعه ای مردم با مطالبه حقوق خود از حاکمیت و در کنار آن احترام به ساختارهای حکومت می توانند زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند.
استاندار قزوین، از وکلا به عنوان پشتیبان امنیت حقوقی مردم یاد کرد و از آنها خواست با راهکارها و تحقیقات علمی خود دولت را در حوزه حقوق شهروندی یاری کنند.
همتی ادامه داد: نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی مبتنی بر قانون و اجرای دقیق آن است و هرچه مسئولان بیشتر به قانون تن دهند به عدالت نزدیک تر خواهیم شد.
وی،پیروی از قانون را از شاخص های جامعه پیشرو و توسعه یافته دانست و گفت:جوامع بشری و به این ضرورت پی برده اند که حتی قانون بد بهتر از بی قانونی و هرج و مرج است.
استاندار قزوین ادامه داد: در جمهوری اسلامی نیز باید در مسیر قانون به ویژه قانون الهی که در برگیرنده تمام نیازهای بشری و بایدها و نبایدها است حرکت کرده و حتی برخی اوقات نتایج تلخ ناشی از عمل به قانون را نیز بپذیریم.

کانون وکلای دادگستری استان قزوین دارای700عضو وکیل و کارآموز وکالت است.
7388/ 3013
خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.