به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدحسین مصلحی راد افزود: کشاورزان برای خرید آفت کش ها می توانند به فروشگاه های مجاز و دارای پروانه فعالیت از نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه کنند.
وی یادآور شد: ظرف پنج سال گذشته تاکنون مصرف 40 نوع آفت کش پرخطر از چرخه توزیع و مصرف خارج شده اند.
این مقام مسئول از کشاورزان و باغداران خواست با توجه به نزدیکی زمان مبارزه شیمیایی با آفات،بیماریها و علف های هرز، به توصیه ها و اطلاعیه های پیش آگاهی صادر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی توجه لازم را داشته باشند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین همچنین یادآور شد: با توجه به ابلاغیه سازمان حفظ نباتات کشور و بر اساس کنوانسیون استکهلم، تولید، عرضه و مصرف حشره کش اندوسولفان در کنترل آفات کشاورزی از آبان ماه امسال ممنوع شده است.
مصلحی راد اضافه کرد : اگر حشره کش اندوسولفان در انبارهای فروشگاه ها و در اختیار بهره برداران است باید در اسرع وقت به مراکز خدمات کشاورزی تحویل دهند تا برای امحای آنها اقدام شود.
وی با بیان اینکه براساس ابلاغیه سازمان حفظ نباتات، توزیع و عرضه ترکیب برد با عنوان بردو فیکس تولید شرکت جعلی و فاقد هویت سموم نباتی با نام اسپیدار ممنوع است، به کشاورزان توصیه کرد تا از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق پرهیز کرده و در صورت مشاهده توزیع و فروش این ترکیب جعلی برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی به محصولات کشاورزی مراتب را به اطلاع مراکز خدمات جهاد کشاورزی برسانند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.
168 فروشگاه مجاز توزیع آفت کش های کشاورزی در استان فعالیت می کنند.
3013
انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.