به گزارش ایرنا، محمد سعید ایزدی عصر چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت راه و شهرسازی،استانداری و شهرداری قزوین برای راه اندازی موزه تاریخ تمدن اسلامی در محله دیمج و سردار قزوین،افزود: شهر قزوین با برخورداری از ده ها اثر ارزشمند تاریخی دوره های اسلامی و با وجود داشتن فرهنگی غنی و ریشه دار می تواند نماینده خوبی برای معرفی شهرهای جهان اسلام به دنیا باشد.
این مسئول در ادامه گفت:احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در راستای اجرای برنامه شکوفایی شهری (CPI) صورت می گیرد و مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی اضافه کرد: ازآنجا که قرار است این موزه در قلب بافت ارزشمند تاریخی قزوین قرار راه اندازی شود، در احیای این بخش از شهر بسیار موثر واقع خواهد شد.
ایزدی با بیان اینکه احداث موزه تمدن جهان اسلام همگرایی بین کشورهای اسلامی را افزایش می دهد، افزود: این موزه یک طرح جدید در کشور به شمار می رود که اگر به شکلی مناسبی عملیاتی شود می تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران و کشورهای اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد نسل جدیدی از موزه ها باشیم تا هویت ملی و تاریخی خود را به نمایش گذاشته و معرفی کنیم،اظهار کرد: در رابطه با ایجاد موزه تاریخ تمدن در قزوین دنبال احداث ساختمان و نگهداری اشیاء تاریخی نیستیم بلکه هدف ما ایجاد مجموعه ای ارزشمند با عنوان موزه است تا بناهای فاخر را در محله های قدیمی احیا کرده و در قالب یک مجموعه در معرض دید و بهره برداری مردم قرار دهیم.
ایزدی با بیان اینکه موزه های نسل جدید در واقع زنده هستند و با زندگی روزمره مردم ارتباط دارند، افزود: راه اندازی موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در دو محله تاریخی قزوین به نام سردار و دیمج این محلات را بازآفرینی و احیا می کند.
وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای این طرح با مشارکت دستگاه های استان قزوین از آمادگی لازم برخوردار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: آماده ایم تا طراحی موزه تاریخ تمدن جهان اسلام به مسابقه سراسری گذاشته شود و با تعیین مشاوری توانمند نسبت به اجرای دقیق و اصولی آن اقدام کنیم.
برای اجرای این طرح فرهنگی یک و نیم هکتار زمین در محلات قدیمی و تاریخی سردار و دیمج قزوین در نظر گرفته شده و تاکنون 100 پلاک زمین نیز تملک شده است.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشاردهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.