به گزارش ایرنا، شهردار قزوین در مراسم عقد این تفاهم نامه گفت: موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام فضای مناسبی را برای معرفی تمدن اسلامی ایجاد می کند و علاوه بر آن ظرفیتی برای معرفی تاریخ و فرهنگ اسلام در ایران به شمار می رود.
مسعود نصرتی افزود: این طرح فرهنگی و از سوی دیگر عمرانی با حمایت شهرداری و استانداری و شرکت مادر تخصصی شرکت عمران و بهسازی شهری و شهرداری اجرایی می شود.
وی افزود: در سال‌های اخیر علاوه بر توجه بنیادین به مقوله توسعه شهری در مقیاسی محلی با هدف معرفی ظرفیت‌های قزوین و کشور در عرصه‌های بین‌المللی نیز ورود پیدا کرده ایم که تشکیل دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی و مجمع جهانی شهرداران راه ابریشم در شهر نمونه ای از آنها است.
وی با بیان اینکه ایجاد مقر دائمی موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام یکی دیگر از کارهای صورت گرفته به منظور توسعه شهر قزوین با رویکرد و نگاه بین المللی است،افزود: راه اندازی این موزه در احیای بافت های قدیمی و تاریخی قزوین نیز موثر واقع خواهد شد.
نصرتی در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت موزه تاریخ تمدن جهان اسلام، این طرح پنجمین پروژه قرار گرفته در بودجه 96 شهر قزوین است.
برای راه اندازی موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین یک و نیم هکتار زمین در محلات تاریخی سردار و دیمج در نظر گرفته شده است.
7389/ 6128
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.