به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید سعید شاهرخی در اولین جلسه ستاد انتخابات استان قزوین که در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد، افزود: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و ستاد انتخابات استان و شهرستان ها موظف هستتند همه ماموریت ها و وظایف خود را اعم از پشتیبانی، امور حقوقی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و نظارت را با محوریت قانون در کل فرایند انتخابات به نحو مطلوب انجام دهند.
وی افزود: ستاد انتخابات استان و فرمانداران و بخشداران برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری را در دستور کار دارند و در تمامی مراحل و فرایند انتخابات تنها ملاک و معیار، رعایت قانون خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه رعایت قانون با هدف صیانت از آرای مردم مهمترین دغدغه ستاد انتخابات استان است خاطرنشان کرد: اجرای قانون و صیانت از آرای مردم هم برای اداره امور کشور و هم از نظر سیاسی و اجتماعی از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: برای انجام دقیق وظایف و ماموریت ها باید در تمامی تصمیم گیری ها و رفتارها در فرایند انتخابات، قانون را ملاک قرار داد و اگر جایی سئوال یا ابهامی وجود داشت با مراجعه به قانون مساله را رفع کرد.
معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه جلب اعتماد مردم در سایه بی طرفی مجریان و ناظران انتخابات محقق می شود تصریح کرد: هرگونه جانبداری مجریان، ناظران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات از فرد یا جناح خاصی با واکنش منفی مردم مواجه می شود، لذا رعایت بی طرفی در برگزاری انتخابات یک اصل شرعی، عرفی، عقلی و قانونی است.
وی ادامه داد: مبنای حرکت باید قانون باشد تا حقی از کسی ضایع نشود و این توصیه ما به همه مسئولین و دست اندرکاران برگزاری انتخابات است.
در ابتدای این جلسه اعضای ستاد و مسئولان کمیته ها به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در راستای برگزاری یک انتخابات باشکوه و قانونمند پرداختند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان 29 اردیبهشت ماه 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.