به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در جریان بازدید از دادگستری شهرستان البرز افزود: عرصه فعالیت های جامعه و نوع تعامل بین مردم گسترده و متنوع شده و این تغییر در نوع مراوده و تکثیر جغرافیایی در تعامل های اجتماعی رویکردهای جدید را فرا روی جامعه گشوده تا جایی که بی توجهی به چنین اموری غیرممکن، حتی دارای آسیب های جدی در فرآیند خدمات این دستگاه را به دنبال دارد.
وی، مشی دستگاه قضا را در روزآمدی آن دانست و اضافه کرد: این به آن معنا است که جریان دادرسی و دادخواهی در فرآیندی دنبال می شود که بستر آن متناسب با شرایط جامعه و خدمات متناسب همراه باشد.
انصاری ادامه داد: امروز اگرچه دفاتر خدمات الکترونیک دستگاه قضائی در ابتدای راه خدمتی خود است اما با گذشت زمان و با توجه به شرایط جامعه، ضرورت های این اقدام روزآمد بیش از پیش آشکارتر خواهد شد.
به گفته وی، خدمات روزآمد دستگاه قضا تنها در عرصه تسهیل در رسیدگی به امور و کاهش دغدغه های پیگیری طرفین دعوی نمایان نبوده بلکه به شفافیت امور و انجام نظارت های مختلف برای ارتقای خدمات نیز موثر است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: این ضرورت ها ایجاب می کند تا قضات با استفاده از ظرفیت های موجود، جریان رسیدگی سیستمی به پرونده ها را سرعت بخشیده و در جهت کاهش اطاله دادرسی و احقاق حق مردم نیز اقدام های موثرتری را انجام دهند.
7388/8054* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.