به گزارش ایرنا، حمید ره انجام روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این طرح که در صحن امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) قزوین، ویژه محله آخوند برگزار شد، افزود: این طرح به منظور آموزش خانواده ها و در محله های مختلف شهر و طی مدت 4 سال در تمام سطح استان اجرایی می شود.
وی، محله آخوند را نخستین محله اجرا کننده این طرح اعلام و یادآور شد: در قالب این طرح اعضای جوان و داوطلبان جمعیت هلال احمر با مراجعه دوره ای به درب منازل، با انتقال مفاهیم و توزیع پوسترهای آموزشی، خانواده ها را در زمینه مسایل مربوط به نحوه مواجهه با حوادث آماده می کنند.
ره انجام، تغییر رفتار خانواده ها برای آمادگی در برابر حوادث را هدف اصلی طرح خادم عنوان و اضافه کرد: هیچ چیز به اندازه آگاهی مردم، جامعه را در برابر حوادث و سوانح آماده نمی کند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح جهش و تحول جدیدی در حوزه آموزش های همگانی ایجاد می شود زیرا که افراد آموزش دیده شعب هلال احمر با آموزش هایی که پیش از این به صورت ویژه دریافت کرده اند، با مشارکت اهالی محله ها اقدام به ارائه آموزش های طرح ملی خادم می کنند.
ره انجام، آموزش را یک سرمایه گذاری بلند مدت دانست و اضافه کرد: برای فراگیر شدن این نوع آموزش ها هیچ راهی جز بهره گیری از نفوذ و ظرفیت های رسانه ها نداریم و در این بخش نیز به طور ویژه تر، دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم.
به گفته وی، طرح ملی خادم، طرحی مهم و بزرگ در راستای آموزش های همگانی است که با هزینه کم آغاز و ادامه آن هم نیازمند حمایت های دولت و مجلس است تا شاید حتی زودتر از 4 سال بتوان همه مردم را تحت آموزش قرار داد.
ره انجام اضافه کرد: آموزش های همگانی به اقشار مختلف مردم از جمله مواردی است که باید خیلی زودتر از اینها انجام می شد اما با توجه به برگزاری دوره های آموزشی و استقبال کم از سوی مردم، به این نتیجه رسیدیم که باید با تغییر نگاه و برنامه ریزی بهتر اینگونه آموزش ها را به درب منازل آورده تا خانواده ها آمادگی بیشتری در مواجهه با حوادث داشته باشند.
وی در ادامه از استقرار یک فروند بالگرد دائمی جمعیت هلال احمر استان نیز خبر داد و گفت: این بالگرد با ظرفیت 13نفر، دو موتوره و از نوع پیشرفته 412 است که از هفته آینده فعالیت خود را به صورت دائمی آغاز می شود.
ره انجام با تقدیر از حمایت و پیگری استاندار و سایر مسئولان استانی برای اختصاص این بالگرد به قزوین، یادآور شد: بالگرد قبلی جمعیت هلال احمر از نوع یک موتوره و به صورت مشترک با استان گیلان، تنها 15 روز در ماه به این استان اختصاص داشت که نیازهای ما را به صورت کامل برطرف نمی کرد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره قصه گویی مهر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این جشنواره از ابتکارات استان قزوین بوده که با معرفی و تائید آن از سوی سازمان، بهمن یا اسفندماه جاری برای نخستین مرتبه به مورد اجرا گذاشته می شود.
7388/8054* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.