معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی منافاتی با سلامت ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی منافاتی با سلامت ندارد و درست نیست که سلامت را در تقابل با دین قراردهیم.

به گزارش جماران، امیرمحمد کاظمی فر در مراسم تجلیل از زوج های مدافع سلامت و آزادگان شهرداری قزوین افزود: از اوایل اسفند ماه با ویروس ناشناخته کرونا رو به رو شدیم که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچون سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت در خط اول مقابله با این ویروس قرار داشت.

وی اظهار داشت: در این میان برخی از مجموعه‌ها رسالت خود را فراموش نکردند و دانشگاه علوم پزشکی یاری کردند که مهمترین آن شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین بود.

 کاظمی فر ادامه داد: برخلاف فلسفه دشمن که توجه به لذت آنی است، گروه ها و افرادی هستند که این فلسفه را شکستند و به لذت فداکاری و کمک به دیگران دست یافتند که آزادگان در سالهای نه چندان دور و کادر بهداشت و درمان از این حیث هستند.

وی خاطرنشان کرد: ز زمانی که ما با این ویروس برخورد کردیم یکی از آفات تجمعات است، از همان اول تجمعاتی مانند ارتحال امام، شب‌های قدر، ۱۳ بدر و ۵۰ بدر داشتیم که مردم در آنها رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار قرار دادند بنابراین برای ماه محرم نیز نگرانی نداریم و اگر ما در انتقال اطلاعات لازم کوتاهی نکنیم، مردم آماده کار هستند.

کاظمی‌فر اضافه کرد: به نظر می‌رسد که دشمن از دهه اول محرم سواستفاده می کنند و افرادی که با امام حسین(ع) عناد دارند تلاش می کنند که ابتلا به کرونا را در تقابل با مراسم قرار دهند، در خالی که برگزاری آئین های عزاداری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری مشکل ساز نیست.

وی تاکید کرد: گاهی نیز برخی از افراد متدین نیز توصیه‌هایی می‌کنند که  برخلاف سلامت افراد است، در صورتی که اگر مردم را آگاه کنیم مردم وظیفه خود را بدانند نیاز نیست کاری انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.