حسنعلی اصغری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با توجه به اعلام وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از هفته آینده ۲۷ اردیبهشت افزود: آموزش و پرورش استان قزوین آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را دارد.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی سلامت دانش آموزان است، تصریح کرد: آموزش پیشگیری به دانش آموزان، ضدعفونی تمام مدارس، بررسی وضعیت بهداشت سرویس‌های بهداشتی و تامین وسایل مورد نیاز مدارس از جمله اقداماتی است که در دستور کار اجرایی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا قرارگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد : یک تیم برای بازدید و نظارت بر فرآیند ضدعفونی کردن فضای فیزیکی در مدارس استان فعال‌ شده تا از انجام کیفی کار اطمینان حاصل شود زیرا این مهم با سلامت جسمی دانش آموزان ارتباط دارد.

اصغری افزود : حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند، معلمان نیز با رعایت اصول بهداشتی و مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌ شده میزبان دانش آموزان برای رفع اشکال از تاریخ ۲۷ اردیبهشت خواهند بود.

وی یادآور شد: دانش آموزان پایه ۱۲ تا ۱۰ خرداد ماه در کلاس‌های درس حضور دارند و دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی تا ۲۷ خردادماه برای رفع اشکال می‌توانند به مدارس مراجعه کنند .

اصغری در خصوص برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی نیز گفت: در روزهای آینده جلسه ای با ستاد پیشگیری از کرونا استان تشکیلو تصمیماتی درباره چگونگی نحوه حضور دانش آموزان در جلسات امتحان و تصحیح برگه‌های امتحانی گرفته شود .

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که در دو هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.