فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی در زمینه عملکرد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در سال ۱۳۹۸، استان قزوین در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نسبت به سطوح ابلاغی با ۱۱۷ درصد پیشرفت رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین این استان در بین سایر استان‌ها از نظر پیشرفت فیزیکی طرح توسعه سامانه‌های نوین در سال گذشته حائز رتبه پنجم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به برنامه و عملکرد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۸۳۸۵ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۳۳۰ در استان اجرا شد که از این میزان ۵۳۲۶ هکتار طرح اجرا و به پایان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: همچنین ۳۰۵۹ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۵۲ طرح در حال اجرا می‌باشد که از این میزان ۳۶۰ هکتار بارانی، ۱۹۳۰ هکتار قطره‌ای و ۷۶۹ هکتار بصورت آبیاری کم فشار در دست اجرا است.

وی با اشاره مصوب سفر هیأت دولت در اجرای ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین ابیاری در استان گفت: کل مصوبه ۲۰ هزار هکتار اجرا و آماده افتتاح است.

به گفته خمسه در حال حاضر در بیش از ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سامانه نوین آبیاری اجرا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.