جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۱۰ تقاطع پرحادثه و پارکینگ‌های محورهای پرتردد نیز به صورت نقطه‌ای به روشنایی مجهز شد اضافه کرد: ایجاد دید آسان و دقیق و تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای سیستم روشنایی در جاده‌ها است.

حق لطفی با بیان اینکه استان قزوین با اجرای ۲۴۰ کیلومتر روشنایی در راه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد ادامه داد: گرچه اجرای روشنایی طولی جزو الزامات ایمنی راه‌ها محسوب نمی‌شود اما برخی محدوده‌های مه گیر و کولاک گیر راه‌ها نیازمند نصب تجهیزات روشنایی هستند که از این جهت استان قزوین با اجرای روشنایی در بسیاری از اینگونه جاده‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی اظهار داشت: خط کشی سرد به طول ۲۵۰۰ کیلومتر، تهیه و نصب علائم ایمنی اخطاری، انتظامی و مسیرنما به تعداد ۶ هزار عدد، نگهداری و تکمیل تأسیسات ایمنی، هوشمند و روشنایی ۷ تونل، اصلاح شیب شیروانی ۹۰ کیلومتر از حاشیه راه‌ها و تهیه و نصب یا بهسازی تابلوهای اطلاعاتی به مقدار ۵۰۰ متر مربع با اولویت نقاط پرتصادف و راه‌های آسیایی و گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه و حریم طی سال گذشته بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در حوزه توسعه ایمنی راه و حریم، در حوزه حفظ و صیانت از حریم راه، رفع تصرفات غیر مجاز نیز ۴۰۰ مورد شناسایی و اقدام قانونی لازم در برخورد با تخلفات و قلع و قمع آنها انجام شده است.

به گفته وی نصب هر گونه تابلو و همچنین ساخت و ساز در حاشیه و حریم راه‌ها بر اساس قانون، فقط با دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امکان پذیر است.

حق لطفی افزود: علاوه بر این اقدامات پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، لکه گیری جاده‌ها، نصب تابلوها و بازسازی و نوسازی تابلوهای اطلاعاتی، اخباری و انتظامی قدیمی و فرسوده نیز از دیگر اقداماتی است که هرسال به منظور توسعه ایمنی راه‌ها از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.