به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین اسماعیلی شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: در فرهنگ عمومی هر کسی تلاش کرده نقش خود را ایفا کند و امیدواریم بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: نقش فرهنگ باید پر رنگ تر از گذشته هویدا شود و در این میان نوع رفتار مردم با بحران، انسجام عمومی برای تقویت تاب آوری جمعه جای تأمل و بررسی دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: از همه گروه‌ها و رسانه‌ها که کار بزرگی کردند تشکر می‌کنیم و در سال گذشته ۴ جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد و ۳۰ مصوبه داشتیم و با ابلاغیه استاندار محترم ۲۵ مصوبه اجرایی شده و ۵ مصوبه در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: مهمترین احکام اعضای شورا صادر شده و تدوین سند توسعه فرهنگی استان تصویب شده و قرارداد منعقد و منتظر تنظیم و اجرا هستیم.

اسماعیلی اظهارداشت: همچنین با تشکیل رصدخانه فرهنگ عمومی در استان، رصد سرمایه اجتماعی و فرهنگی در حال شکل گیری است و در این میان شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی مساجد شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مورد حجاب و عفاف ساماندهی شد و ۲۵ مصوبه اجرایی شده است.

اسماعیلی گفت: باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده و کارهای کمیته را ابلاغ کنند و برای تثبیت فرهنگ عمومی هشت کارگروه پیشنهاد شده که شامل کارگروه دین فرهنگ و مسجد، کودک نوجوان، مدرسه و فرهنگ، ورزش و جوانان، کارگروه دانش پژوهش، دانشگاه و فرهنگ، هنر، کارگروه رسانه، کار گروه بانوان، خانواده، عفاف و حجاب که با تشکیل کارگروه و کمیته‌های تخصصی بتواند خروجی‌های زیادی داشته باشد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.