به گزارش خبرنگار مهر، به منظور ارزیابی میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات و عملیاتی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور به همراه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور، ساعت ۱۲ جمعه شب به طور سرزده وارد قزوین شد و با حضور در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان قزوین مانور صفر را کلید زد.

در این مانور که خبرنگار مهر نیز حضور داشت بلافاصله با اعلام فرضی وقوع زلزله به جمعیت هلال احمر استان‌های کشور آمادگی نیروها ارزیابی شد.

با تشکیل تیم امداد در مرکز عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بلافاصله جلسه‌ای با حضور آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، هاشمی معاون امداد و نجات، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری و قدرت الله مهدی خانی مدیرکل مدیرت بحران استان تشکیل شد.

در ادامه ضمن تماس با ۳۰ استان کشور خواسته شد مانور دور میزی جمعیت هلال احمر در استان‌ها برگزار شود.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این مانور اظهار داشت: باید هماهنگی اولیه با سرعت بیشتری صورت گیرد و امکانات ارتباطی بخوبی مکهیا باشد تا همه استان‌ها بتوانند با مرکز عملیات تماس گرفته و در جریان کار قرار گیرند.

وی بیان کرد: استان‌های معین لازم است امکانات ارتباطی خوبی داشته باشند ولی امشب رؤسا و معاونان جمعیت در زمان مقرر تماس نگرفتند و این تأخیر در حوادث می‌تواند مشکل ساز شود.

همتی یادآور شد: مانور صفر بدون اطلاع در واقع تصویری از یک واقعه دارد و باید مانند زمان حادثه شاهد حضور و واکنش سریع نیروها باشیم.

وی بیان کرد: در این مانورها باید نقاط ضعف و نواقص عملیاتی خود را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم تا اقدامات پیشگیرانه بتواند به چابکی نیروهای امدادی کمک کند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه از تجهیزات تیم‌های عملیاتی. انفرادی و واکنش سریع جمعیت در استان بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.