افشار فتح الهی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، افزود: یکی از محورهای اصلی تحقق شعار جهش تولید توسعه و تعمیق ساخت داخل در کشور است که از سال گذشته در کشور راه افتاده و با جدیت در سال جاری پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها و پیش بینی‌ها می‌توانیم حدود ۱۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی به کشور را با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی بومی سازی کنیم.

فتح الهی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد دلار، داخلی سازی کالاهای وارداتی، هدفگذاری سه ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: سال گذشته ۳.۴ دهم میلیارد دلار داخلی سازی محصولات وارداتی در کشور انجام شد و امسال نیز ۳.۲۸ میلیارد دلار هدف گذاری شده است که پیش بینی می‌کنیم به رقم بالاتری در این زمینه برسیم.

وی با بیان اینکه تمامی صنعتگران و کارآفرینان باید به این حرکت ارزشمند توجه ویژه داشته باشند، افزود: هرکالایی که نیاز کشور را تامین کند و امکان تولید آن در داخل وجود داشته باشد با توجه به قانون ساخت داخل جلوی واردات آن را خواهیم گرفت و محکم در این مسیر خواهیم ایستاد.

فتح اللهی با تاکید بر برنامه ریزی تشکل‌ها در این زمینه، اضافه کرد: قزوین از استان‌های صنعتی کشور است و اگر تشکل‌ها و انجمن‌های استان در این زمینه برنامه ریزی کنند می‌توانیم به رقمی بالاتر از هدف تعیین شده برسیم.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی نیز از جمله محورهای اصلی وزارت در سال جهش تولید است، افزود: سال گشته با تمامی تحریم‌ها و سخت گیری‌های انتقال نفت توانستیم همه نیاز ارزیی کشور را از صادرات غیرنفتی تامین کنیم و اولین بار طراز تجاری کشور در تاریخ ایران مثبت شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته عدد صادرات غیرنفتی از واردات کشور بالاتر رفت که اتفاق بسیار خوبی بود.

فتح الهی افزود: امسال نیز هدف گذاری صادرات عمده ما برای ۱۵ کشور همسایه است که مرزهای آبی و خاکی مشترک با کشور دارند و همچنین چین و هند نیز در سیاست گذاری ما قرار دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحقق نمونه‌هایی از شعار جهش تولید در ابتدای سال جاری، افزود: تولید ماسک در کشور با بروز کرونا از ۲۰۰ هزار عدد در روز به بیش از چهار میلیون ماسک رسیده که بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در تولید مواد ضدعفونی، دستکش و الکل نیز با تغییر برنامه کاری واحدهای تولیدی، شیفت پرسنل، خطوط تولید، احداث و نصب ماشین آلات ظرف ۲ ماهه به هشت برابر تولید قبل از بحران رسیده ایم که همه جهش تولید محسوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرهنگ غنی مردم ایران در دوره شیوع کرونا، گفت: با وجود اینکه کشور ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه تاریخی قرار داد و دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای تخریب نظام و دولت تلاش می‌کردند اما مردم ایران در این مدت برخلاف کشورهای پیشرفته نه به فروشگاه‌ها حمله کردند و نه کمبود هیچ کالایی در دورافتاده ترین نقاط کشور احساس شد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت کشور و مردم ایران قابل ستایش و افتخار است و درواقع شیوع کرونا موجب شد تا بسیاری از ظرفیت‌های ناشناخته مردمی و مدیریتی کشور عیان شود.

در پایان این مراسم از زحمات یکساله سعید نبیل در سمت ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قدردانی و حکم انتصاب عزیزالله افضلی به این سمت از سوی افشار فتح الهی سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صمت به وی تقدیم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.