به گزارش خبرنگار مهر، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم روز چهارشنبه با حضور در بنیاد شهید با مدیرکل و معاونان و اعضای کانون فرزندان شاهد دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در این دیدار گفت: آنچه داریم مرهون خون شهداست و امیدواریم بتوانیم امانتدار خوبی برای آنها باشیم و شرمنده شهدا و خانواده آنها نشویم.

وی بیان کرد: شک نکنید هرگز اجازه نخواهیم داد کرامت خانواده معزز شهدا خدشه دار شود و بهترین کار که شهدا را راضی خواهد کرد خدمت صادقانه به مردم است.

سیاهکلی تصریح کرد: بدون شک حق فرزندان شهدا ادا نشده است اما انتظار می‌رود فرزندان شهدا با تاسی از پدران خود حلم داشته باشند و در رعایت اخلاق و رفتار دقت بیشتری کنند.

وی گفت: فرزندان شهدا گاهی اگر حتی برای حق خود سخنی بگویند شاید برخی خوششان نیاید لذا شما باید با صبوری و منش و رفتار اسلامی آنها را به حق خود مجاب کنید تا رفتار غیر منطقی آنها هم مثبت شود.

سیاهکلی با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در امر به معروف و نهی از منکر گاهی روش ما غلط است و به شرایط آن توجه نداریم به همین دلیل نتیجه کار رضایت بخش نیست.

وی اضافه کرد: کسی که امر به معروف می‌کند باید حرفش نافذ باشد ولی گاهی کسانی این فریضه را انجام می‌دهند این ویژگی را ندارند.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای مؤمن و انقلابی و فرزندان شهدا باید نگاه مصلحانه داشته باشند تا حرفشان نافذ باشد اما برخی اوقات مسیر سخت و خشن را انتخاب می‌کنیم و کار هم جلو نمی‌رود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی با اعتقاد در مسیر حق بود و شهادتش هم جهانی می‌شود چون مردمی است باعث می‌شود تشییع یک نفر نظامی اینگونه بین المللی شود لذا بدانید با زور و فشار نمی‌توان اخلاق را پیاده کرد.

نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم

سیاهکلی با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور هم گفت: چون بیش از ۱۸ نهاد فرهنگی داریم و رسانه‌ها، صدا و سیما، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه حوزه هنری و سایر نهادهای فرهنگی هیچکدام از همدیگر تبعیت نمی‌کنند و چون نهاد متولی در فرهنگ نداریم هزینه‌ها زیاد است و نتیجه خوب نیست.

وی یادآور شد: ارشاد فیلم می‌سازد اما قابل اکران تلویزیونی نیست چون چارچوب را رعایت نکرده و گاهی فیلمی که خود ارشاد مجوز داده هم اکران نمی‌شود.

سیاهکلی اظهار داشت: به دلیل قدمت فرهنگ در کشور نباید نگران مسائل فرهنگی باشیم بلکه باید نگران رفتارهای اجتماعی بود چون آسیب این بخش بیشتر است برای نمونه فضای مجازی با کارکرد اجتماعی آسیب‌های اجتماعی هم دارد.

وی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند اما کار فرهنگی زمان می‌برد ولی شهدای ما پیشرو در عمل به آموزه‌های قرآنی بودند و ما از این الگوهای زیادی که داریم می‌توانیم برای تغییر رفتارها استفاده کنیم.

سیاهکلی اظهار داشت: امروز گرفتار بی برنامگی و بی مهارتی در حوزه اجتماعی هستیم و سبک زندگی که یک موضوع اجتماعی است و ریشه فرهنگی دارد هنوز درست پیاده نشده و ما هم در حوزه اجتماعی کمی فقیر هستیم.

نماینده نباید مدیر معرفی کند / رسالت ما تعیین شاخص مدیریت و نظارت است

نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک با طرح رویکردی جدید در حوزه نمایندگی یادآور شد: برخی متذکر می‌شوند که چرا امروز که نماینده هستید مدیر کل و فرماندار و بخشدار انقلابی معرفی نمی‌کنید البته بد نیست دیدگاهم را در این زمینه مطرح کنم تا شهروندان در جریان آن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: اعتقاد دارم موضوع مدیریت با دستگاه اجرایی است و یک نماینده فقط می‌تواند چند نفر محدود را معرفی کند در حالی که وظیفه اصلی ما معرفی مدیر نیست بلکه اعلام شاخص‌ها برای انتخاب مدیر است تا وضعیتی که امروز در دستگاه‌های اجرایی داریم اصلاح شود.

سیاهکلی گفت: نماینده باید شاخص‌های انتخاب یک وزیر، استاندار، فرماندار، بخشدار و مدیرکل را ارائه کند و حالا هر فردی که این ویژگی‌ها را داشت به مسئولیت گمارده شود در این صورت می‌توانیم بر رفتارش نظارت کرده و هر گاه خطا کرد برخورد کنیم.

منتخب مجلس یازدهم اضافه کرد: خیلی از نمایندگانی که این دوره رأی نیاوردند به دلیل انتخاب‌های ضعیفی بود که موجب شد جایگاه آنها زیر سوال برود و رأی آنها کاهش یابد و هر نماینده که مدیر معرفی کند دیگر نمی‌تواند پاسخگوی ضعف وی باشد.

وی گفت: الان برای ریاست مجلس هم دعواست و کسی از شاخص ریاست این مجلس حرفی نمی‌زند و گروه بازی است ولی باید دانست شکست نمایندگان و پاشنه آَشیل آنها با انتخاب مدیران ضعیف است.

مدیر انتخاب نمی‌کنم فقط نظارت می‌کنم تا زیر بلیت کسی نباشم

سیاهکلی بیان کرد: نماینده می‌تواند توصیه کند اما نباید فردی را برای مدیریت تحمیل کند، من باید ناظر باشم، اگر کسی را گذاشتم و فساد کرد، هم به خودم هم به اعتقادات لطمه زده ام.

وی اظهار داشت: من مدیر اجرایی نمی‌گذارم که مطیع وی باشم یا مدیر مرید من باشد تا جوابگوی اعمالش باشم، ولی می گویم هر کسی را برای مدیریت انتخاب می‌کنید این شاخص
را داشته باشد (تخصص و تعهد، توانمندی) و باید مدیران را بر اساس شاخص انتخاب کنیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید شاخص دهیم که چه کسی می‌تواند فرماندار، مدیر صنعت و کشاورزی باشد هر کسی این شرایط را داشت رئیس شود و به سایر مواردش کاری نداشته باشیم در این صورت دایره انتخاب وسیع‌تر می‌شود و شاهد خدمت مسئولان خواهیم بود.

سیاهکلی یادآور شد: تمام کشورهای توسعه یافته برای مدیریت‌ها شاخص دارند اما ما این شاخص‌ها را نداریم و امروز برای مجلس هم هیچ شاخصی را ملاک انتخاب تعیین نکرده ایم که ایراد دارد، افرادی را معرفی می‌کنند اما هیچکس نمی‌گوید رئیس مجلس چه شاخصه ای داشته باشد، آدم خوب هم وقتی شاخصه ندارد بد می‌شود.

وی گفت: در جلسه با مجمع نمایندگان استان در مورد شاخص‌ها صحبت کردیم ولی نباید شاخص کلی دهیم بلکه لازم است در مورد مهارت، تجربه، مدرک تحصیلی، به شاخص‌های کمی برسیم.

سیاهکلی اضافه کرد: وقتی آدم سیاسی را وارد صنعت و کشاورزی و امور دیگر می‌کنیم کار مردم زمین می‌ماند چون تخصص لازم و شاخصه‌ها را ندارند و با رانت و معرفی دیگران سر کار آمده اند و این مشکل همچنان باقی است.

وی خطاب به فرزندان شهدا گفت: شهدا اگر بودند بی ادعا کار و خدمت می‌کردند لذا فرزندان شهدا هم باید خدمت را محور کار قرار دهند، سردار سلیمانی خود را خادم می‌دانست هر کاری برای دیگران می‌کرد شما هم از سلیمانی الگو بگیرید، اخلاق را محور کار قرار دهید، تکبر، غرور و خودخواهی را کنار بگذارید با تخصص کار کنید و خود را شایسته کار کنید و بدانید اشغال پست‌های مدیریتی بدون تخصص یک بد اخلاقی است.

وی گفت: اگر می‌خواهید فرهنگ ایثار و شهادت ارتقا یابد شما فرزندان شهدا باید خدمت محور باشید و مانند شهدا، رهبر و سردار سلیمانی با هدف خدمت تلاش کنید تا فرهنگ شهادت رواج یابد.

سیاهکلی از مدیرکل بنیاد شهید خواست در دیدار با خانواده شهدا به خانواده شهدای اقلیت‌های دینی در استان نیز سرکشی کرده و به مشکلات آنها نیز رسیدگی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.