به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی، پیشگیری و مقابله با قطع بی رویه درختان عصر سه شنبه به ریاست علیرضایی فرماندار شهرستان آوج و با حضور سلطانی دادستان، سرهنگ منصوری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، خضری معاون فرماندار، بخشداران، رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و نمایندگان شهرداری‌های آوج و آبگرم در فرمانداری برگزار شد.

علیرضایی فرماندار شهرستان آوج در این جلسه گفت: انسان در گذشته کاملاً با طبیعت مأنوس بود و طبیعت بخش زیادی از محیط و فضای زندگی افراد را تشکیل می‌داد اما امروزه بر اثر گسترش شهرنشینی و توسعه صنعتی، طبیعت و محیط زیست مورد دخل و تصرف زیادی قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع قاچاق چوب و قطع درختان به عنوان یک موضوع فرهنگی و زیست محیطی باید بیش از پیش مورد توجه مردم و مسئولان باشد و با سوداگران و دلالانی که با سو استفاده از باغداران نسبت به قطع درختان در اراضی و جنگل‌های ملی اقدام می‌کنند، به شدت برخورد شود.

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: دهیاران و اهالی روستاهای شهرستان هرگونه قطع درختان در باغات را به مسئولان ادارات مرتبط بویژه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست گزارش کنند تا از طریق مراجع قضائی و انتظامی با متخلفان برخورد شود.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادارات، موضوع نظارت و سرکشی از روستاها و مناطقی که مورد دستبرد و دخالت سوداگران چوب قرار دارند، با حساسیت و شدت بیشتری پیگیری شده و با متخلفانی که بدون دریافت مجوزهای لازم از منابع طبیعی یا جهاد کشاورزی، نسبت به قطع درختان اقدام می‌کنند علاوه بر توقیف چوب و کامیون حمل کننده افراد به دستگاه قضائی معرفی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.