سعید رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هدف اصلی سامانه ۱۳۷ شهرداری پاسخ گویی به مردم و حل مشکلات آنها است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷، نیروهای این مرکز با توان مضاعف و در سه شیفت کاری برای ارائه بهترین خدمات به مردم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش تماس با این سامانه با شیوع بیماری کرونا،اظهار داشت: روزانه به طور متوسط  ۱۰۰ تا ۱۲۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین  در راستای رسیدگی به مشکلات شهروندان صورت می گیرد که در روزهای بارندگی این تعداد به ۱۲۰ تا ۱۵۰ مورد می رسد که از ابتدایی اسفند تاکنون بیش از ۴۰۰ مورد در خصوص کرونا بوده است.

رحمانی، پیگیری سریع، مطمئن و شفاف درخواست‌ها و دغدغه های شهروندان را از دیگر ویژگی‌های این مرکز برشمرد و افزود: پیگیری تماس‌های شهروندان بنا به نوع درخواست از ۱۵ دقیقه تا ۱۰روز به طول می‌انجامد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۴۴ هزار و ۲۷۱ مورد تماس مردمی با سامانه برقرار شد که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۳۱ مورد توسط کارشناسان ۱۳۷ پس از توضیحات اولیه و راهنمایی های لازم مطالبات شهروندان مرتفع شد و ۲۲ هزار و ۵۴۰ مورد نیز منجر به ثبت در سامانه و ابلاغ به واحدهای اجرایی شد.

رحمانی ادامه داد: بیشترین ماموریت ها به ترتیب برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری با پنج هزار و ۸۳۹ مورد، شهرداری منطقه ۲ چهار هزار و ۸۴۴ مورد، منطقه یک با سه هزار و ۷۵۴ مورد ، سازمان پارک ها و فضای سبز با سه هزار و ۲۵۱ مورد، منطقه سه شهرداری ۲ هزار و ۷۲۸ مورد،سازمان حمل و نقل و ترافیک با ۶۳۶ مورد، سازمان زیبا سازی ۴۴۹ مورد،مرکز توسعه اجتماعی با ۲۵۵ مورد و مرکز کنترل ترافیک ۱۹۵ مورد بود.

این مسوول با بیان اینکه تماس گند زدایی و ضدعفونی معابر ۴۰۰ مورد از ابتدایی اسفند ۹۸ تاکنون بوده است،اظهار داشت: مرکز ۱۳۷ شهرداری قزوین آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نیز رسیدگی به مشکلات موجود در محله ها و مناطق مختلف شهری است.

وی اظهار داشت: جمع‌آوری خاک و نخاله، آسفالت، سدمعبر، پارک‌ها و فضای سبز و آبگرفتگی از دیگر موضوعات با فراوانی بیشتر در تماس با مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ براساس گروه موضوعی بوده است.

رحمانی افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهروندان می توانند در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان، ‌معتادین ، نظافت و جمع آوری مکانیزه زباله ،‌درخواست نصب سطل های زباله، زیبا سازی و چشم انداز شهری،‌پاکسازی برچسب،‌رفع سد معبر اصناف و جمع آوری سگ های ولگرد با سامانه ۱۳۷تماس بگیرند.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.