به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی در این باره اظهار کرد: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی-اجتماعی ناشی از این بحران از نیمه دوم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۵۵۱ نفر از خدمات آن بهره‌مند شده اند.

وارثی افزود: نرخ مشارکت مردم استان به ازای هر یک میلیون نفر ۴۳۳ نفر بوده که این میزان مشارکت از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم استان نزدیک به دو برابر بیشتر از مشارکت مردم استان تهران بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، این سامانه با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی به عنوان یکی از محورهای ارجاع به صدای مشاور و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نیاز است.

وارثی اضافه کرد: در این سامانه ۲۱ سوال طرح می‌شود که سه آیتم اضطراب، استرس و افسردگی را می‌سنجد، در صورت نرمال و طبیعی نبودن وضعیت اشخاص، مشاوران از ساعت ۸ تا ۲۲ به صورت تلفنی پاسخگوی آن‌ها هستند.

وی گفت: اگر مشاوره تلفنی نیز جوابگو نبود و یا تشخیص به مشاوره حضوری داده شد، شخص ارجاع داده می‌شود.

افراد با مراجعه به سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه برتکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، می‌توانند به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.