محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا ۳۱ خرداد ماه سال ۸۶ به حج تمتع سال ۹۹ مشرف می‌شوند.

این مسوول گفت: برای نام نویسی و انتخاب کاروان نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی نبوده و واجدان شرایط می‌توانند بعد از نام نویسی به صورت غیر حضوری، با هماهنگی قبلی با مدیر کاروان نسبت به تحویل مدارک اقدام و ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی  با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی حجاج در صورت فراهم شدن زمینه اعزام حج تمتع که اوایل تیرماه امسال خواهد بود،اظهار داشت : امسال در صورت عادی شدن شرایط به لحاظ کرونا، ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی  به حج اعزام می شوند که از این تعداد ۹۰۰  نفر زائر  از استان قزوین در قالب چهار کاروان مدینه  قبل و سه کاروان مدینه بعد برای برگزاری مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

این مسوول با اشاره به  افزایش هزینه  ثبت نام حج تمتع براساس نرخ دلار، تصریح کرد: امسال کف قیمت ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سقف آن ۴۰ میلیون تومان است در حالی که سال گذشته کف قیمت ۲۴ میلیون تومان و سقف آن ۲۸ میلیون بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام غیرحضوری است، ادامه داد: ودیعه گذاران می توانند به سامانه حج به آدرس https://reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین یادآور شد: سفر حجاج بیت الله الحرام بین ۳۲ تا ۴۰ روز به طول می انجامد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.