سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۸ مورد شامل بناها و محوطه های تاریخی به عنوان آثار غیرمنقول بودند که از جمله آنها باید به خانه شیخ الاسلام، خانه حکیم افضل، خانه اردکانی و تپه دوران آباد یاد کرد.

احسان نورانی افزود: سال گذشته همچنین پنج اثر منقول، ۹ اثر ناملموس و ۹ اثر طبیعی نیز از استان قزوین به فهرست آثار ملی افزوده شدند. 

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: تعداد آثار ثبتی از استان در فهرست آثار ملی سال گذشته به یک هزار و ۴۲۷ مورد افزایش یافت.

این مسوول گفت: آثار منقول شامل بناها و محوطه های تاریخی، غیرمنقول شامل اشیای تاریخی، ناملوس شامل حرفه ها و هنرها و مهارت ها و طبیعی نیز شامل درختان کهنسال، آبشارها، غارها، تالاب ها و ... هستند که در صورت واجد شرایط بودن در فهرست آثار ملی به ثبت می رسند.

وی یادآور شد: با ثبت آثار منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی زمینه حفاظت بهتر از آنها به عنوان مواریث ارزشمند فرهنگی و تاریخی فراهم می شود و هرگونه تعدی و آسیب رساندن به آنها دارای پیگیرد قضائی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.