سیروس نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه طبق قانون تأمین اجتماعی به کارگران مبتلا به ویروس کرونا در روزهای استراحت پزشکی غرامت دستمزد پرداخت خواهد شد، گفت: به کلیه کارگران و شاغلانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، با ارائه گواهی پزشک غرامت دستمزد پرداخت می‌شود.

نصیری اضافه کرد: همچنین به همه کارگرانی که به خاطر ابتلاء به ویروس کرونا قادر به ادامه کار نیستند و از کار بیکار می‌شوند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد، البته این حمایت به افرادی تعلق می‌گیرد که به بیش از ۶ روز مرخصی استعلاجی احتیاج داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مدتی که یک کارگر یا فرد بیمه شده به تأیید پزشک معتمد و کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی تحت درمان باشد، حقوق و دستمزد وی تا زمانی که به کار بازگردد، در قالب بیمه بیکاری و توسط صندوق تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

تمدید مهلت پرداخت سهم بیمه کارفرمایان مشاغل پرخطر

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اشاره به اهتمام دولت در حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، گفت: مهلت پرداخت سهم بیمه کارفرما برای صاحبان کسب و کارهای پرخطری که در شرایط شیوع بیماری کووید -۱۹ و در چارچوب طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شده‌اند، تمدید شده است.

نصیری با بیان اینکه ۱۲ رسته صنفی پرخطر مشمول تمدید مهلت پرداخت حق بیمه کارفرمایی می‌شوند، یادآورشد: سازمان تأمین اجتماعی به صاحبان این ۱۲ صنف و رسته شغلی این فرصت را داده که ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی مربوط به اسفندماه ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را در فاصله بین تیر تا اسفند سال جاری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ر همین راستا فهرست‌های حق بیمه ۳ ماه یادشده را بدون جریمه از کارفرمایان دریافت می‌کنیم.

نصیری در پاسخ به این سوال که چه مشاغل و کسب و کارهایی مشمول این مساعدت می‌شوند، عنوان کرد: مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز گردشگری، مشاغل حوزه حمل و نقل عمومی، دفاتر خدمات سفر، مراکز پخش آجیل و خشکبار، قنادی‌ّ‌ها و بستنی فروشی‌ها، مؤسسه‌های آموزشی، مجتمع‌های فرهنگی، مراکز تفریحی و ورزشی، مراکز تولید و پخش پوشاک و مراکز تولید و پخش کیف و کفش اصنافی هستند که مشمول اجرای این طرح می‌شوند. پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.