معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح‌های فرهنگی که شامل مبلغان سلامت (جایگزین طرح فلاح)، اپلیکیشن فرزندان روح الله و عطرآگین هستند به علت وجود کرونا و قطع زنجیره این بیماری در جامعه به شکل غیرحضوری انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود مولایی افزود: در طرح مبلغان سلامت، یک عدد فلش حاوی مطالب قرآنی، مهدویت و پاسخ به شبهات دینی که این روزها نیز افزایش یافته، به همراه یک بسته اقلام بهداشتی به مددجوی جامعه هدف داده می‌شود تا شخص در منزل بتواند از مطالب ارایه شده در آن استفاده کند.

وی به طرح اپلیکیشن فرزندان روح الله اشاره و یادآور شد: این اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه طراحی شده و فضایی را فراهم می‌کند تا مددجو با روخوانی، قرائت و ترجمه قرآن کریم و همچنین ایجاد یک حساب کاربری، به طور مداوم با سازمان در ارتباط بوده و بتواند از خدمات دیگر نیز بهره‌مند باشد.

حجت‌الاسلام مولایی در خصوص طرح عطرآگین نیز توضیح داد: در این طرح مددجو باید با کمک بسته های قرآنی که در اختیار آنان قرار داده شده، سه سوره را به دلخواه از جزء اول قرآن کریم حفظ کرده و برای شرکت در مسابقه به ۱۵۰ سوال قرآنی پاسخ دهد.

به گفته این مسؤول، ۲ طرح دیگر نیز ویژه کارمندان کمیته امداد قزوین در ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و طی روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: اگرچه پروتکل‌های بهداشتی جهان، حضور و تجمع افراد را به دلیل سرایت ویروس کرونا ممنوع اعلام کرده‌، اما این نهاد با هدف استمرار برنامه‌های فرهنگی اقدام به تهیه و تدوین چنین طرح‌هایی کرده است.

استان قزوین دارای ۳۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.