جمال شایگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماندن در خانه در مدت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محیط را تکراری می‌کند و علاوه بر بیماری جسمی، معضلات روحانی نیز در پی دارد.

 وی افزود: به همین منظور شهروندان باید پرداختن به ورزش را از اولویت‌های زندگی خود قرار دهند و به صورت منظم و مستمر به فعالیت‌ها و حرکات ورزشی بپردازند.

شایگان گفت:‌ شهروندانی که در منزل یا آپارتمان خود با محدودیت فضا مواجه هستند می‌توانند در حیاط، پارکینک، بالکن یا پشت بام برای انجام فعالیت‌های ورزشی اقدام کنند و البته قبل از آن باید گرم کردن بدن با حرکات کششی و نرم را انجام دهند.

این کارشناس ورزشی افزود: انجام حرکات کششی، درجا زدن، طناب زدن، حرکت کششی پروانه یا انجام حرکات با کش‌های بدنسازی از جمله فعالیت‌های مفیدی هستند که از بسیاری آسیب‌های بدنی و جسمانی جلوگیری می‌کنند.

‌شایگان با بیان اینکه انجام حرکات ورزشی در خانه محدود به تجهیزات نیست، گفت: می‌توان با وسایل ساده اطراف خود مثل بطری آب معدنی یا آجر، حرکات و فعالیت‌های ورزشی موثری را انجام داد که نقش موثری در پیشگیری از رفتارهای رژیمی نامناسب داشته و وسوسه مصرف شیرینی‌جات و ... را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: شهروندان بهتر است در کنار انجام این حرکات ورزشی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محیط‌ و فضای خانه به پیاده روی بپردازند تا سیستم تنفسی، قلبی و عروقی آنها نیز فعال‌تر شود.

این کارشناس با تاکید بر تغذیه مناسب در این ایام، ادامه داد: به شهرندان توصیه می‌شود در ایام ماندن در خانه به منظور حفظ سلامت جسم و روح خود علاوه بر فعالیت‌های ورزشی ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کرده و نوشیدن مایعات را فراموش نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.