به گزارش خبرنگار مهر، یدالله ملکی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات بی نظیری در زمینه لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی مسیرها انجام شد و علیرغم بارش‌های فراوان با سیلاب روبرو نشدیم.

وی بیان کرد: اعتبارات خوبی هم برای مدیریت بحران داده شد و توانستیم مشکلات را حل کنیم و چالش زیادی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: میزان ذخیره سد طالقان به ۳۱۱ میلیون مترمکعب رسیده و جریان سد نیز برقرار شده تا نیاز کشاورزان تأمین شود.

ملکی یادآور شد: بارش‌ها موجب پر آب شدن کانال‌های آب شده لذا برای پیشگیری از شنای افراد در کانال‌ها هشدارهای لازم داده شده تا خطرناک بودن کانال‌ها برای شهروندان تبیین شود.

وی افزود: در سال گذشته ۳۰ کیلومتر رپر گذاری و ۲۴ کیلومتر آزادسازی حریم و ۳۰ کیلومتر بازگشایی مسیر انجام شده و ۴۰ کیلومتر در دست اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: امسال ۵۶ کیلومتر رپر گذاری انجام شده و ۳۰ هکتار آزادسازی حریم رودخانه‌ها و ۶۲ کیلومتر لایروبی و بازگشایی در دستور کار است.

مراقب آسیب رسیدن به تأسیسات باشیم

ملکی اظهار داشت: به دلیل بارش‌های روزهای آینده امکان آسیب رسیدن به تأسیسات وجود دارد و احتمال سیلاب با بازگشت ۵۰ ساله هم داریم که باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

وی بیان کرد: در منطقه شال و اسفرورین در گذشته نگرانی سیلاب داشتیم که با ساخت سد نهب این نگرانی برطرف شده و با خرید دریچه‌های سد و تعمیر و تعویض آنها دیگر هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار داشت: خوشبختانه پیمانکاران استان پای کار هستند و از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده می‌کنیم اما برای جمع شدن آب باران در منطقه پلی وینا و جلوگیری از جاری شدن سیل در منطقه هفت سنگان باید تدبیر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.