سعید نبیل روز دوشنبه در جلسه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، افزود: این بازرسی‌ها در قالب ۱۰۰ فقره گشت مشترک با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان شامل دادستانی، فرمانداری، تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو و ... انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کنترل بازار لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز مردم برای مقابله با کرونا، اضافه کرد: استقرار بازرس مقیم در واحدهای تولید کننده الکل و انواع شوینده و مواد ضدعفونی کننده و ارایه گزارش روزانه به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شناسایی ۱۶ واحد فروشنده تجهیزات پزشکی متخلف به علت گرانفروشی و درج نکردن قیمت در خصوص کالاهای ماسک، محلول ضدعفونی کننده، دستکش و الکل طبی و صنعتی از جمله این اقدامات بوده است.

نبیل ادامه داد: همچنین در این مدت، شناسایی ۱۰ واحد داروخانه متخلف به علت گرانفروشی، اخفا و امتناع از عرضه کالا و درج نکردن قیمت در خصوص اقلام بهداشتی، پلمب ۲ واحد انبار دارو به دلیل اخفا و امتناع از عرضه کالا و یک باب رستوران به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی صورت گرفت.

نبیل اضافه کرد: بازرسان سازمان، نظارت‌های خود را بر عملکرد مراکز عمومی از قبیل رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و ... به منظور رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا تشدید کرده اند و بدون هیچ اغماضی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی گفت: در این مدت ۴۲۰ فقره گزارش و شکایت مردمی از سوی سامانه ارتباطی سازمان دریافت شد که ۱۲۸ مورد آن مرتبط به اقلام پرمصرف این ایام از قبیل ماسک، تجهیزات پزشکی و الکل و مواد ضد عفونی کننده بوده است.

تاکنون ۴۰۷ نفر در استان قزوین به این ویروس مبتلا شده و ۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.