وحید مقدم سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم در ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از احتمال ابتلای شهروندان به این ویروس و ارتقای سلامت جامعه اتخاذ شده است.

وی بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال سریع ویروس کرونا تجمعات مردمی است،افزود: در این راستا با پیشنهاد مرکز بهداشت و درمان بازارهای هفتگی به دلیل ازدحام جمعیت و احتمال انتشار ویروس کرونا تا اطلاع بعدی دائر نمی‌شود.

مقدم سلیمی اظهار داشت: بازارها یکی از مکان‌های پرتردد در هر شهر محسوب می‌شوند و شهروندان برای تامین مایحتاج روزمره و ضروری و غیرضروری خود به آن مراجعه می‌کنند که در شرایط فعلی این موضوع به بحران کرونا دامن می زند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ادامه داد: هم  اکنون چهار روز بازار در سطح شهر در حال فعالیت است که شامل شنبه بازار، سه شنبه بازار،چهارشنبه  بازار و جمعه بازار هستند و اقلامی که در این نوع  بازارها  توزیع می شود شامل  لوازم التحریر، اسباب بازی، کیف و کفش و پوشاک، لوازم بهداشتی و مواد خوراکی و سبزیجات و میوه است که برای تهیه این اقلام یکی از اعضای خانواده شهروندان با رعایت نکات بهداشتی همچون زدن ماسک و دستکش می توانند به واحدهای صنفی مراجعه کنند.

وی یاد آور شد: متاسفانه برخی از فروشندگان در بازارهای هفتگی مقاومت می کنند که نهادهای قضایی و انتظامی برای جلوگیری از تجمع مردم در این مراکز باید اقدام کنند.

تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تا روز جمعه ۱۶ اسفندماه در استان قزوین به ۱۷۶ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.