ناصر شفیع آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک ۱۴ کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۲ کاریابی در تاکستان، ۲ مورد در بویین زهرا، چهار کاریابی در البرز، چهار مورد در قزوین و ۲ کاریابی در آبیک مستقر هستند.

وی با تشریح وظایف کاریابی‌ها، اضافه کرد: ثبت نام جویندگان کار، برقراری ارتباط با کارفرما برای اخذ فرصت‌های شغلی، معرفی کارجو به کارفرما و جمع آوری اطلاعات برای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین وظایف این کاریابی‌ها است.

شفیع آبادی با بیان اینکه امکان صدور مجوز جدید تاسیس کاریابی به دلیل اشباع شدن ظرفیت استان وجود ندارد، اضافه کرد: طبق قانون باید برای هر ۳۰ هزار نفر جمعیت فعال، مجوز یک دفتر کاریابی صادر شود اما با این وجود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با در نظر گرفتن ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان ۲ مجوز جدید کاریابی را در استان صادر کرده است.

وی اضافه کرد: یک اقدام بسیار خوب دیگر در این زمینه، اینترنتی کردن فرایند صدور مجوز کاریابی‌ها و مراکز مشاوره کارآفرینی در پنجره واحد سرمایه گذاری بود تا دیگر نیازی به مراجعه متقاضیان به اداره وجود نداشته باشد و به درخواست آنها به صورت برخط در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده شود.

دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سال جاری ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی را تعهد کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.