تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در حالی به پایان می رسد و پس از یک روز سکوت، روز جمعه دوم اسفند ماه رای گیری از واجدان شرایط رای دهی آغاز می شود.

شور و حال و فضای انتخاباتی از روزها پیش در محیط های مختلف جامعه ما حاکم شده که از جمله آن باید به دانشگاه ها اشاره کرد.

برگزاری مناظره ها، سخنرانی ها، تریبون آزاد و بحث و گعده های دانشجویی پیرامون انتخابات همگی نشان از تب بالای انتخاباتی در محیط های دانشگاهی دارد که دانشگاه های استان قزوین نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

جمعی از روسای دانشگاه های استان قزوین پیرامون فضای انتخابات و مشارکت دانشگاهیان در این رخداد مهم به طور اجمالی به گفت و گو پرداختند و از اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق های رای دعوت به عمل آوردند.

جامعه دانشگاهی حضور پررنگی در انتخابات خواهد داشت

ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: جامعه دانشگاهی کشور و استان پیرو توصیه و تاکید مقام معظم رهبری بدون شک حضوری پررنگ و گسترده در انتخابات جمعه دوم اسفند ماه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق جامعه دانشگاهی کشور را افرادی مومن، آگاه به شرایط زمانه و دوستدار ارزش های انقلابی تشکیل می دهند که دلسوز این نظام و کشور هستند،افزود: دانشجویان شرکت در انتخابات را یک حق شهروندی برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور و  همچنین یک تکلیف شرعی می دانند.

نائینی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات در کشور ما فرمایشی و نمایشی بود اما پس از انقلاب اسلامی زمینه مشارکت سیاسی مردم به صورت واقعی پدید آمد که این را باید از برکات انقلاب و از یادگاری های حضرت امام خمینی (ره) بدانیم.

این مسوول دانشگاهی خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی از جامعه دانشگاهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعم از دانشجویان، کارکنان و اساتید ضمن دعوت از مردم مومن و ولایتمدار استان قزوین به حضور در انتخابات دوم اسفند ماه، اعلام می داریم که حضوری پررنگ و حداکثری در پای صندوق های رای بهم خواهیم رساند تا در ثبت حماسه ای دیگر مشارکت داشته و سهیم باشیم.

دانشگاهیان با انتخاب اصلح به ایجاد مجلس قوی کمک می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز گفت: جامعه دانشگاهی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره همراه با سایر اقشار جامعه در صحنه حاضر بوده است.

مرتضی موسی خانی افزود: شور و حال انتخاباتی خاصی بر دانشگاه های آزاد قزوین حکم فرماست که به داغ شدن تنور انتخابات در فضای جامعه کمک کرده و نوید مشارکت بالای دانشگاهیان این دانشگاه در پای صندوق های رای را می دهد.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و تحصیل کرده با مطالعه و تحقیق لازم در پای صندوق های رای حضور پیدا می کند،افزود: این مهم به انتخاب افراد اصلح و تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد که به توسعه کشور شتاب می بخشد، کمک خواهد کرد.

موسی خانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون سوگیری نسبت به جریان و جناحی خاص تلاش کرده تا فضای انتخاباتی با نشاطی را در این دانشگاه با هدف جلب مشارکت حداکثری دانشگاهیان فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه جوانان نخبه و دانشگاهی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در گرم کردن تنور انتخابات نقش پررنگ و موثری ایفا کرده اند،گفت: در انتخابات فعلی نیز شاهد فعالیت و جنب و جوش این قشر برای پرشور ساختن فضای سیاسی و پررنگ کردن مشارکت مردم در پای صندوق های رای هستند.

رغبت بالای دانشگاهیان برای مشارکت سیاسی در جامعه

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین نیز گفت: رغبت و تمایل دانشجویان برای مشارکت سیاسی در جامعه ما همواره بالا و قابل توجه بوده است و این روند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز تداوم خواهد داشت.

رسول شربیانی افزود: دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه پیام نور همانند دیگر جامعه دانشگاهی کشور و سایر اقشار شرکت در انتخابات را یک وظیفه و تکلیف دانسته و از این حق شهروندی خود برای تعیین آینده و سرنوشت سیاسی کشور استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، اظهار داشت: چشم دوست و دشمن به این انتخابات دوخته شده است بنابراین حضور پررنگ و حداکثری در پای صندوق های رای دوستان ما را شاد و دشمنان ما را مایوس و ناامید خواهد کرد.

این مسوول دانشگاهی گفت: به نمایندگی از دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور و جهان مفتخرم که اعلام کنم اساتید و دانشجویان این دانشگاه ضمن پایبندی به آرمان های امام (ره) و شهدا و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری با قوت و به شکل پررنگ در انتخابات دوم اسفند شرکت خواهد کرده و این تکلیف را به خوبی ادا خواهند کرد.

دانشجویان حضوری آگاهانه پای صندوق های را خواهند داشت

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین نیز گفت: دانشجویان همراه با سایر اقشار جامعه روز جمعه دوم اسفند ماه حضوری آگاهانه پای صندوق های رای خواهند داشت چرا که آنان به خوبی به شرایط و موقعیت کشور واقف بوده و آنرا درک می کنند.

حمیدرضا مشهدی افزود: جوانان نخبه و  دانشگاهی پای ثابت حضور و مشارکت در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ها و انتخابات هستند و با فعالیت های خود دیگر اقشار جامعه را نیز به حضور و مشارکت ترغیب می کنند و زمینه را برای مشارکت حداکثری آحاد جامعه در این عرصه ها فراهم می کنند.

وی اضافه کرد: بدون شک حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های را بار دیگر توطئه های دشمن را خنثی کرده و اقتدار ایران اسلامی را در عرصه های بین المللی تقویت می کند.

این مسوول دانشگاهی خاطرنشان کرد: دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان قزوین مانند دیگر دانشگاه ها ضمن دعوت برای حضور پرشور جامعه دانشگاهی و سایر اقشار در انتخابات روز جمعه، اعلام می کنند که با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای بار دیگر وفاداری خود به آرمان های نظام و انقلاب را به اثبات خواهند رساند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

۱۳۶ نفر در استان قزوین برای کسب چهار کرسب نمایندگی مجلس در انتخابات هفته جاری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

استان قزوین در این انتخابات مانند دوره قبل دارای سه حوزه انتخابیه شامل قزوین-آبیک-البرز با ۲ نماینده و بوئین زهرا-آوج و تاکستان هر کدام با یک نماینده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.