هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین، افزود: شاخص‌های عددی استان در حوزه‌های مختلف باید واقعی شود چون این شاخص‌ها باعث می‌شود که نگاه مدیران کلان به استان متفاوت باشد و قزوین همیشه متضرر شود.
وی با اشاره به شاخص‌های بیمارستانی و درمانی استان، گفت: بیمارستانی که ۹۰ سال عمر کرده است نباید در شاخص‌های درمانی استان لحاظ شود تا وضعیت درمانی نامناسب استان نسبت به استان‌های دیگر به گوش مسوولان کلان برسد.
استاندار قزوین گفت: شاخص تخت بیمارستانی استان بسیار پایین است و باید در شاخص‌های آماری استان،  بیمارستان‌های بالای ۴۰ سال قدمت را حذف کرد.
وی افزود: در بارگذاری اولیه اطلاعات شاخص‌های استان دچار خطا شده‌ایم و این خطا از روز اول استان شدن همراه قزوین بوده است و باید آنها را در کلان اصلاح کرد.
جمالی پور اضافه کرد: در سرانه ورزش استان نیز بسیاری از زیرساخت‌های قزوین فرسوده است و اصلا باید آنها را تخریب کرد و بردن ورزشکاران به آنجا خطرناک است.
وی افزود: هم اینک استان در بخش بودجه جاری نیز با چالش‌های جدی مواجه است در حالیکه استان‌های دیگر در بخش جاری وضع بهتری دارند.
جمالی پور گفت: به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان که استانی محروم اعلام می‌شود اضافه پرداختی به پرسنل ۱۲۰ ساعت و در استان قزوین ۳۸ ساعت است.
وی اضافه کرد:  از نمایندگان درخواست داریم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند چون کت و شلوار دوخته شده برای این استان متناسب با قواره آن نیست و باید برای اصلاح آن اقدام کرد.
این مسوول با بیان اینکه وضع استان در اعتبارات جاری و اعتبارات تملک دارایی مطلوب و قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست، افزود: باید سال ۹۹ چند پروژه مهم را تعریف کرده و استان را از این روزمرگی خارج کنیم و حداقل چند کار شاخص را در استان با ظرفیت‌های ملی و استانی انجام دهیم.
وی افزود: در حوزه اشتغال استان نیز این همه صنعت وجود دارد ولی ۷۰ درصد نیروی صنایع استان از استان‌های دیگر تامین می‌شود و تنها آلودگی، معضلات صنایع و سایر گرفتاری‌های آنها به استان تعلق دارد.
جمالی پور گفت: به همین دلیل است که نرخ بیکاری استان قزوین ۱۱ درصد شده است و با این وضعیت باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هم مالیات جمع آوری و واریز کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد: اشکالات استان در حوزه‌های مختلف باید مشخص شود تا با برنامه ریزی برای رفع آنها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: شاخص‌های استان در بررسی سرانه های آموزشی، خدماتی، درمانی و بهداشتی منطقی نیست و امسال با تمام پیگیری‌های صورت گرفته ۱۵ میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شد که رقم چندانی نیست.
این مسوول اضافه کرد: امروزه اینکه بتوانیم شاخص‌ها را بازنگری کنیم سخت است چون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زیربار این عدد و رقم نمی‌رود.
وی گفت: در سال آینده حتما باید شاخص‌های ارایه خدمات در حوزه‌های مختلف به روز شود تا بتوانیم یک اقدام مناسب در این زمینه داشته باشیم و گرنه در صورت تعطیل شدن پنج بیمارستان یا ۳۰ مدرسه به دلیل فرسودگی مشکلات زیادی برای استان به وجود خواهد آمد.
استاندار قزوین در ادامه بر مصرف بهینه انرژی و سوخت و اجتناب از اسراف گرایی در ابعاد مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.